Van Gaal - Reisverslag uit Ewijk, Nederland van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu Van Gaal - Reisverslag uit Ewijk, Nederland van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu

Van Gaal

Door: Bernard

Blijf op de hoogte en volg Han en Bernard

25 Juni 2014 | Nederland, Ewijk

Han, erg fijn dat je goed bent aangekomen in Rio de Janeiro.

Naar mijn mening is het belangrijkste verschil tussen het Oranje van 2012 en dat van 2014 , dat het chagrijn uit de selectie verdreven is.
In 2012 zonderde van Persie zich volledig af van zijn medespelers (met eigen ogen gezien op het vliegveld en op het voetbalveld) en de media, Robben die tijdens het duel met Portugal openlijk in discussie ging met Bert van Marwijk over meeverdedigen en het chagrijn op het gezicht bij diverse spelers. Er waren ontevreden reservespelers zoals van der Vaart en Huntelaar. Er was gezeur over reistijden en klimaatverschillen. Bart van Marwijk was zijn grip op de totale groep kwijt.

Van Gaal heeft de eenheid binnen het gehele team van 23 spelers teruggebracht. Alle spelers stralen dit ook uit. Dit is ook volgens de media een groot compliment voor van Gaal.

Het zjjn onverwacht fraaie cijfers, maar de schommelingen in het spelniveau zijn groot. De ploeg speelt "poldercountervoetbal", grotendeels afhankelijk van de circusartiesten Robben en van Persie met de krachtige bijdrage van De Jong. Hopelijk gaat het balbezit in de wedstrijd tegen Mexico verder toenemen. Maar boven alles telt het resultaat!!!

Het laatste nieuws is, dat Van Gaal de traning van woensdag schrapt.
De eerstvolgende oefensessie staat nu voor donderdagmorgen om 11.30 uur (Braziliaanse tijd) gepland.
Het elftal vertrekt vrijdagochtend al richting Fortaleza.

Han, ben benieuwd of je een dezer dagen de spelers nog ziet.

Groeten van Bernard

• 26 Juni 2014 - 04:16

Han En Bernard Verhaegen En Van Hulst:

Ik weet niet of me dat gaat lukken. Betekent dat ik dan morgen daar moet zijn. Ben wel al op de Copacabana geweest maar heb het hotel nog niet gezien. Moet morgen op pad om een vliegticket te kopen naar Fortaleze