Vlucht naar en aankomst in Rio - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu Vlucht naar en aankomst in Rio - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu

Vlucht naar en aankomst in Rio

Door: Han

Blijf op de hoogte en volg Han en Bernard

24 Juni 2014 | Brazilië, Rio de Janeiro

Vorzichtig geworden omdat ik de vorige keer net voordat ik alles had opgeschreven het internet weg viel en ik opnieuw kon beginnen het verhaal nu in twee stukken.
Het blijft hier goed opletten, bij de incheckbalie kreeg ik een boardingkaart waarop gate 6 stond aangegeven. Daar aangekomen bleek daar een andere vlucht te vetrekken en uiteindelijk bleek het toestel bij een hel andere gate te staan. Gelukkig eas er nog genoeg tijd om daar naar toe te gaan en in te stappen.vtoch even spannend. Mooie plek in het vliegtuig op de vierde rij aan het raam. Foto's kunnen maken boven SP, onderweg en bij aankomst in Rio. Groot verschil tussen de steden, in SP veel meer hoge gebouwen dan hier in Rio. Maar SP heeft dan ook 22 miljoen inwoners en Rio "maar" 6 miljoen. Hoewel de reis nog geen uur duurde werd er toch voor eten en drinken gezorgd! Aangekomen in Rio binnen een mum van tijd de bagage opgehaald en een taxi geregeld. Chauffeur moest collega's vragen waar het adres was, dat voorspelde wat. En ja inderdaad dit is een iets ander appartement en een andere omgeving dan in SP. Aangekomen op het aangegeven adres vonden we een poort maar geen bel. Gelukkig had ik het telefoonnummer, maar ik kreeg geen verbinding, sta je daar moi
Oi te kijken, wat nu?. Toen de taxichauffeur het nog eens met zijn telefoon probeerde werd er gelukkig opgenomen. Het wad het goede adres! Ongeveer 100 trapen op kwam ik aan met mijn zware koffer bij het appartement. Ze waren nog druk doende mijn kamer in te richten, het bed werd net in elkaar geschroefd. Mooi de tijd om een bericht te schrijven, maar het internet is hier minder betrouwbaar, het duurde wel een tijdje voor de wifi verbinding tot stand kwam en net toen mijn verhaal
L bijna af was, pech, opnieuw beginnen.
Het zijn vriendelijke mensen, Juliana is denk ik de dochter maar kan weinig engels spreken. Er wonen nog 2 mensen in het appartement, een haar man en de andere weet ik nog niet te plaatsen. Deze vrouw kan redelijk uit de voeten met engels. Zij loot dadelijk met me mee om de weg te wijzen hoe de kortste weg naar de stad te vinden. Wordt vervolgd, groeten van Han

  • 25 Juni 2014 - 08:03

    Rita:

    Hallo Han,

    Zo te horen heel wat te beleven daar in Brazilië. Roept bij mij weer de mooie beelden op die ik heb met Brazilië.
    Je treft het dat Nederland het zo goed doet en op weg is naar de TOP dat wordt dadelijk wat als ze in de finale komen.
    Geniet nog van de tijd in Brazilië en van de (meestal) vriendelijke Brazilianen.

    Groet en liefs
    Rita




  • 25 Juni 2014 - 14:24

    Han:

    Hoi Rita! Leuk wat van jou te lezen, altijd leuk een reactie uit het verre Nederland! Kan me goed voorstellen dat het herinneringen bij je op roept. Heb ik ook als ik bedenk dat jullie hier een tijd geleden samen met zijn vieren waren. Heb gisteren nog niet veel van de stad gezien, werd wel keurig mee genomen de stad in om te laten zien waar ik het beste naar toe kon gaan. Ik ga het eens bekijken dadelijk. Wordt vervolgd.
    Groeten en liefs van Han

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Han en Bernard

Actief sinds 10 Juni 2010
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 75508

Voorgaande reizen:

20 Juni 2014 - 06 Juli 2014

Brazilie 2014

11 Juni 2012 - 18 Juni 2012

Droomreis van BernardenHan

Landen bezocht: