Eerste helft Brzazilie - Nederland - Reisverslag uit Beuningen, Nederland van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu Eerste helft Brzazilie - Nederland - Reisverslag uit Beuningen, Nederland van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu

Eerste helft Brzazilie - Nederland

Door: Han

Blijf op de hoogte en volg Han en Bernard

12 Juli 2014 | Nederland, Beuningen

Een Brazilie met veel andere namen. In de eerste minuten een penaltie voor Nederland, goed ingeschoten door Robin van Persie. De scheidsrechter blundert door Silva niet uit het veld te sturen, een doorgebroken speler, zo moeilijk zijn de regels toch niet? Maar nee hoor, de FIFA stelt om politieke redenen een scheidsrechter aan van het Afrikanse continent... Robben krijgt dan ook nog een volkomen onterechte gele kart, je kunt er inderdaad maar beter om lachen zoals Robben ook deed...
Nederland heeft geen kind aan Brazilie en maakt via Daley Blind (nota bene met rechts!) prachtig de 2 - 0! Wat is dit Brazilie zonder hun sterspeler Neymar een armzalig team. Met alle invallers is er helemal geen samenhang in het team. Als Nedeland dit goed uitspeelt is een nog grotere afgang dan tegen Duitsland mogelijk. Maar dat zullen ze de Brazilianen mischien niet willen aandoen en zakt de wedstrijd straks naar een bedenkelijk peil. We gaan het zien.
Als Brazilie het spel moet maken zie je dat daar zonder de inbreng van Neymar niet veel van tercht komt. Het Braziliaanse publiek probeert met de wave wat meer passie over te brengen op het veld, maar tevergeefs.
Maycom forceert een vrije trap maar gen gevaar. In de tegenaanval Vlaar die oprukt met 5 tegen 3 maar slecht uitgespeeld. Zo is het en open wedstrijd met veel ruimte voor Nederland om het spel te maken. Domme overtreding de Guzman en een terechte gele kaart. Komt Sneijder er straks toch nog in... Ni danctoch een paar kansen voor Brazilie, Vlaar houdt vast, voorlopig zonder gevolgen... Van Gaal windt zich op, terecht, we laten ons te veel naar achteren dringen. Dan een forse overtreding op Kuyt die niet wordt gezien door de arbitrage...kuyt gat in de kop, maar die gaat natuurlijk gewoon door. Aardig schot van van Persie, toch verwacht ik dat hij de tweede helft zijn plaats moet afstaan voor Huntelaar. Hij is steeds de bal weer kwijt als hij wordt aangespeeld. Forse overtreding van Vlaar, komt goed weg. Dan nog wat schermutselingen die niet veel om het lijf hebben en de eerste helft is al weer afgelopen...
De tweede helft de boel op slot en vanuit de verdediging rustig de wedstrijd uitspelen met nog 2 doelpunten voor Robben en Huntelaar. We gaan het zien.