Ticket ja of nee? - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu Ticket ja of nee? - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu

Ticket ja of nee?

Door: Han

Blijf op de hoogte en volg Han en Bernard

26 Juni 2014 | Brazilië, Rio de Janeiro

Vandaag de eerste echte dag in Rio de Janeiro. Wat me het meeste bezig houd is of ik een ticket heb en voor welke wedstrijd.Op mijn kaart van de Fifa staat conditional, maar dat kan meerdere dingen betekenen. Mijn ide was in ieder geval oorspronkelijk dat ik er op gok dat Nederland tweede wordt in de poule zodat de volgende wedstrijd in Belo Horizonte gespeeld wordt. Heb daar ook al van te voren een vliegticket voor geboekt. De wedstrijd die Nederland moet spelen tegen Mexico is echter in Fortaleze, een klere(n?)eind weg in het noordoosten
Om er achter te komen hoe het zit moest ik dus naar het Fifa Ticket Centre. Vlakbij mijn apartement is toevallig een informatiecentrum waar ik een plattegrond kreeg en een metroplan. Uitleg gekregen hoe ik er moest komen, dus dat kon niet mis gaan. En ja hoor, geen probleem om daar te komen. Buiten het ticketburau stonden allerlei mensen op zoek naar tickets. Blijkt niet eenvoudig te ziijn. Het kopen van een ticket van een vreemde brengt ook de mNodige risico's met zich mee. Zo hoorde ik een verhaal van een voluntear die me vertelde dat Brazilianen vaak een heleboel tickets hebben gekocht, deze doorverkopen en dan de tickets als gestolen aangeven. Gevolg is dat deze tickets worden geblokkeerd! Kom je bij het stadion, heb je (veel) geld betaald en heb je geen geldig ticket!

Om op mijn verhaal terug te komens: om je ticket geldig te laten maken moet je je creditcard waar je je tickets mee hebt besteld in een machine stoppen, je geboortedatum invullen en dan blijkt welk ticket je hebt. Blijkt toch de wedstrijd Nederland - Mexico te zijn in Fortaleze! Ik heb het kaartje nog niet geldig laten maken, eerst maar eens zien een vliegticket te krijgen! Eventueel kan ik mijn kaart inleveren zodat anderen hierdoor de wedstrijd kunnen bezoeken. Ik ben naar een speciale deskcgegaan om de mogelijkheden te bespreken, maar die zijn heel bepertkt. Bemiddelen in vliegtickets doen ze niet, wedstrijdtickets voor andere wedstrijden kan ook alleen via de site. Mijn probleem is dat ik alleen mijn Ipad en Iphone heb wasrdoor en daar geen mail op heb en geen printer om tickets uit te printnen. Wat een gedoe! Morgen bij mijn slaapadres maar ens vragen of zij mogelijkheden hebben, ik schat de kans niet zo hoog. Veel luxe heb ik niet gezien, een printer zou me verwonderen, maar, niet geschoten is altijd mis. Morgen werk van maken dus. Ik zet dit stukje tekst gauw vast voordat het internet weer roet in het eten gooit, wordt vervolgd...

  • 26 Juni 2014 - 09:42

    Jos:

    Toch mooi dat je het juiste kaartje hebt! Profetische kwaliteiten? Ik hoop met je mee dat je een vliegticket en slaapplek kan vinden. Als wij je kunnen helpen, horen we t van je, oké?

  • 26 Juni 2014 - 14:56

    Edwin Brouwer:

    Hoi Han,

    Ik heb even gegoogled voor je. Ik kan geen rechtstreekse vluchten vinden. Alternatief is van Rio naar Sao Paolo, overnachten en de volgende ochtend om 8 uur van Sao Paolo naar Fortaleze.
    Terug moet je dan ook weer met tussenstop vliegen.
    Prijs slechts 1650 euro.......

    Succes!

  • 26 Juni 2014 - 15:43

    Thom:

    Spannend! Hopelijk lukt het om een vliegticket te vinden! Ik zie dat het met de auto 37 uur rijden is.. Meer dan 2500 km!
    Misschien kun je daar een reisbureau vinden waar ze je kunnen helpen. Of je zou de luchtvaartmaatschappij van je Belo Horizonte ticket kunnen benaderen (op het vliegveld?), en kijken of er kan worden omgeboekt.

    Succes!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Han en Bernard

Actief sinds 10 Juni 2010
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 75467

Voorgaande reizen:

20 Juni 2014 - 06 Juli 2014

Brazilie 2014

11 Juni 2012 - 18 Juni 2012

Droomreis van BernardenHan

Landen bezocht: