Salvador 4/7 - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu Salvador 4/7 - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu

Salvador 4/7

Door: Han

Blijf op de hoogte en volg Han en Bernard

05 Juli 2014 | Brazilië, Salvador

Vandaag wat later opgestaan, bijna het ontbijt gemist! Ik was echt te laar, maar kreeg toch nog te eten, heel vriendelijk! Koffie waar al suiker en melk in zat, terwijl ik hem het liefst zwart drink. Toch niet helemaal opgedronken. Het sapje was ok, evenals de vruchten en ook de broodjes met ham en kaas waren te eten.
Jammer genoeg was het water van de douche koud, was er geen licht boven de spiegel. Lamp er uit gedraaid en meegenomen naar de portier, vanavond zat er een nieuwe lamp in, was het bed weer opgemaakt en nieuwe handdoeken! Er is ook airconditioning maar die doet het zo goed dat het gewoon te koud was op de kamer. Ook maakte hij veel lawaai zodat ik hem maar heb uitgezet 's nachts.

Op weg naar het strand kwam ik een enorm standbeeld tegen met allemaal kransen en een eeuwige vlam er bij. Daar vlakbij stonden 2 boerenwagens met figuren er op en overal fruit. Je zag ook mensen de wagens aanraken en het leek er op dat ze aan het bidden waren. Misschien om een goede oogst te vragen of iets dergelijks. Onderweg naar het strand ook hier allerlei flats met bewaking. Ook overal mensen die met bezems de boel schoon aan het maken zijn, ik denk dat de bezemdichtheid hier een van de hoogste ter wereld is. In andere gebieden daarentegen ligt het vuilnis in plastic zakjes of ok wel zonder, gewoon op de stoep. Ook zie je zwervers daar tussen scharrelen in de hoop dat ze eten vinden...

Strand Porta de Barra. Daat een doek gekocht van 2014 met Braziliie er op en op de randen alle deelnemende teams, gebruikt als handdoek. Ik lees dat het in Nederland warm is, maar hier is het wel het warmste wat ik op deze vakantie heb meegemaakt. Ook hier op het strand verkopen ze van alles, maar net nu ik het wil hebben dus geen water! Binnen d kortste keren lopen de straaltjes langs mijn lijf. Er is een man die met gieters water de voeten van zijn klanten nat maakt die een stoel bij hem hebben gehuurd! Geen overbodige luxe. Plotseling begint het zachtjes te regenen, terwijl de zon gewoon schijnt. Even later is de zon weg, maar na een minuut of 10 is het weer even zonnig als daarvoor. Gelukkig zijn er ook wolkencwaardoor het nog een beetje te doen blijft. Ik blijf niet lang en ga wat eerder dan gepland richting Fifa fan fest. Daar aangekomen blijk ik bij de uitgang aangekomen te zijn, je zou zo door kunnen lopen dan ben je er 100 meter verder, maar het mag niet. Ook al loopt niemand er nu uit, ik mag niet tegen de stroom in...uit is niet in, ze zijn nogal strikt hier. Ik loop een stuk om maar hou het voor gezien als ik een leuk restaurantje in de buitenlucht tegen kom met een groot tv scherm. Ik zie de wedstrijd van Frankrijk tegen dat andere team dat toch weer wint...
Ik lees net dat Neymar geblesseerd is geraakt, dus dat wordt dan een walk-over naar de finale...
Tussen de 2 wedstrijden nog even naar het strand geweest en ergens anders de wedsrtrijd van Brazilie gezien. Ik kon er niet achter komencwaarom het doelpunt van Colombia werd afgekeurd. Vond Brazilie geen geweldige indruk maken en nu Neymar het veld uit is geschopt lijkt het me einde oefening...

Ik ga op tijd naar bed, morgen op tijd op voor het Oranjeplein ed de parade naar het stadion. Ik heb er al zin in! Groeten van Han

  • 05 Juli 2014 - 12:50

    Bert Wagenaar:

    Hoi Han,

    Mooi dat je weer meeloopt met de mars naar het stadion.
    Nu komt het toch maar uit dat je een meeloper bent.
    Ik heb al mijn gegevens al aan Bernard doorgegeven voor de wedstrijden
    die we gaan bezoeken i.v.m. de kwalificatie voor Frankrijk.
    Als Nederland vanavond wint blijf je dan in Brazilië?

    Groet Bert.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Han en Bernard

Actief sinds 10 Juni 2010
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 75506

Voorgaande reizen:

20 Juni 2014 - 06 Juli 2014

Brazilie 2014

11 Juni 2012 - 18 Juni 2012

Droomreis van BernardenHan

Landen bezocht: