Soa paulo tweede dag vervolg - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu Soa paulo tweede dag vervolg - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu

Soa paulo tweede dag vervolg

Door: Han

Blijf op de hoogte en volg Han en Bernard

23 Juni 2014 | Brazilië, São Paulo

Wat opvallend is in deze stad is de wirwar van electriciteitsdraden die dor de stad lopen, allemaal in de lucht met elkaar verbondenvia palen die op een behoorlijke afstand staan waardoor je denkt hoe blijft ales op zijn plaats en wat als het eens heel hard zou waaien etc..

Op de terugweg van de supermarkt naar "huis" zie ik veel grote gebouwen, onze flat is dan wel 19 verdiepingen maar andere gebouwen zijn nog een stuk hoger en erg kolosaal, echt een van de betere wijken van de stad en overal lopt bewaking rond, je komt de gebouwen niet binnen zonder dat ze je kennen of hebt uitgelegd voor wie je komt!

Vandaag ook weer met de trein en metro naar het v
Centrum, maar een verrassing vandaag. Ok al is het WK aan de gang deze zondag wordt toch gebruikt voor groot onderhoud aan het metro netwerk. De metro die zou gaan naar ... Gaat nu dus even niet. Hier uitstappen en met een hele omweg kom je toch op de plaats van bestemming. Vele mensen helpen, zijn ontzettend vriendelijk en bereidwillig maar ook dan duurt het nog een hele tijd voordat ik weer op het Fifa plein arriveer.

De wedstrijd van Belgie is dan al in de tweede helft beland, maar gelukkig nog geen doelpunt gemist. Het loopt op het einde goed af voor onze zuiderburen, door deze overwinning gaan zij ook door naar de volgende ronde. Over scoren op het laatst van de wedstrijd gesproken.... Ook de Duitsers hebben er weer een handje van. Ze zeggen neit voor niets je hebt pas van ze gewonnen als ze in de bus zitten en deze de stad ook uit is. De Portugezen hadden zelfs de vijfde minuut van de blessuretijd nodig om gelik te komen met de Amerikanen. Wat een vervelende mannetjes blijven het toch, al die rotovertredingen, net doen of er niets aan de hand is, vallen bij het minste of geringste etc...

Maar over het algemeen moet gezegd worden dat dit een prachtig WK is, volop strijd en vaker verrassende uitslagen.

Ook vandaag weer zijn we gewilde obk
Jecten om mee op de foto te gaan. De nieuwe outfit en hoed zorgen er voor dat het nog gekker is dan gisteren. We zijn wel zo ongeveer met alle nationaliteiten die me doen met het WK op de foto geweest! Nogmaals als we voor elke foto geld hadden gekregen... Ook foto's gemaakt met de militaire politie. Soms hebben we echt de hoeden en attributen af gedaan om er even vanaf te zijn, ook als we door de stad liepen...

Hoogtepunt van deze foto's waren de foto's met de president van Nigeria in zijn prachtige pak met vlinderstrik en zijn vrouw waar ik apart mee op de foto mocht!

De wedstrijd tussen Amerika en Portugal hebben we bekeken eerst buiten op het terras van een bar/restaurant waar het steeds gezelliger werd. Gezang met vooral Chilenen waarbi we elkaar over en weer op de kast probeeren te krijgen... Ook het gezin Ton van de Klok uit Druten ontmoet, een vrolijke boel! Een van de mensen van het bedienend personeel leek op Joep van het Hek, daar ook een foto mee gescoord achter de bar!

Nu toch echt tijd om naar bed te gaan want morgen of beter gezegd vandaag ,het is al weer laat, de wedstrijd van het Nederlands Elftal...het begint al te kriebelen. Dus gauw naar bed en morgen gezond weer op. Groeten van Han