Brasil - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu Brasil - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu

Brasil

Door: Han

Blijf op de hoogte en volg Han en Bernard

12 Juni 2014 | Nederland, Heerlen

Vandaag de berichtgeving gevolgd vanuit Brasil. Stakingen bij de luchthavens in Rio, protesten in Sao Paulo die met harde hand de kop in worden gedrukt. Reportage vanuit Salvador laat zien dat de favela (sloppenwijk) echt meteen naast het stadion ligt. Geeft je toch te denken als je ziet dat zoveel geld wordt uitgegeven voor het renoveren van zo'n stadion (ja wel mooi hoor) terwijl het geld veel beter terecht zou komen als je de riolering en het opknappen van de wijk ter hand zou nemen.

Over nog een 2 uur dan de eerste wedstrijd Brazilie tegen Kroatië. Toch een tegenstander die volgens mij onderschat wordt, ik zie het nog niet zo dat het een walk-over gaat worden. Schat Kroatië hoog genoeg in om door te gaan in deze poule. Een potentiele tegenstander van ons Oranje derhalve. Hoewel ik er van uit blijf gaan dat Brazilie nummer 1 wordt in deze poule en wij hopelijk de nummer 2 in onze poule zodat ik de wedstrijd kan gaan zien op 28 juni in Belo Horizonte.

Voor vanavond vooral veel kijkplezier toegewenst!!