De twee afsluitende oefenwedstrijden - Reisverslag uit Ewijk, Nederland van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu De twee afsluitende oefenwedstrijden - Reisverslag uit Ewijk, Nederland van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu

De twee afsluitende oefenwedstrijden

Door: Bernard

Blijf op de hoogte en volg Han en Bernard

03 Juni 2012 | Nederland, Ewijk

Afgelopen woensdag zijn Han en ik naar de oefenwedstrijd Nederland - Slowakije in Rotterdam geweest. Zoals bekend is deze wedstrijd door Oranje met 2-0 gewonnen. We hebben deze keer voor een andere "aanvliegroute" gekozen en de auto niet in de buurt van het Feijenoordstadion geparkeerd, maar bij het restaurant Zalmhuus. Hier heerlijk een aspergemenu gegeten en daarna met de watertaxi naar het stadion en met de watertaxi weer terug. Zeer gemakkelijk en comfortabel.
De wedstrijd was iets beter dan de eerste oefenwedstrijd tegen Bulgarije.

Gistermorgen heb ik mijn wekelijkse wandeling gemaakt van Ewijk naar Winssen (vice-versa)naar mijn tante Rika. Tante Rika heeft inmiddels ook al de "oranje-koorts" te pakken, want ze zat in een mooie oranjetrui. Hier gezellig een kopje koffie gedronken.

s Middags heb ik mijn neef Yannick (18 jaar) opgehaald en zijn we naar Amsterdam vertrokken. Zoals afgesproken was Han bij zijn vriendin Veronique in het "zuid-limburgse".
In de Arena hebben we een leuke wedstrijd gezien met een fantastische sfeer. Het is prachtig om te zien, dat je dan veel gezinnen ziet in een oranje-uitdossing. Zo kan voetbal ook zijn.
Je ziet dat de lijnen binnen het nederlands elftal aan het verbeteren zijn. Eindelijk in een oefenwedstrijd wat mooie combinaties en aanvallen. 6-0 mag er zijn!
Yannick en ik vonden het een prachtige avond. Oranje reist maandag met een goed gevoel naar Krakau in Polen.

Op deze druilerige zondag heb ik maar alvast wat Oekrainse Hryvnia's bij GWK Travelex op het station Nijmegen voor ons opgehaald. 1 euro is ongeveer 9 Hryvnia.
Op zaterdag 9 juni trappen we af tegen Denemarken. We zien deze wedstrijd in Nederland. Maandag 11 juni gaat ons grote avontuur beginnen en we weten niet waar dit avontuur zal eindigen (in Kiev????). Dan vertrekken we naar Kharkov in de Oekraine, waar we de wedstrijden tegen Duitsland en Portugal gaan zien.

Maar eerst woensdag. Dan zal een aantal medewerkers van rabobank
Westbetuwe meedoen aan Alpe d'Huzes in Frankrijk. Een mooi gebaar met grote inspanningen. Ik wens alle deelnemers heel veel succes met deze grote uitdaging voor een goed doel. Ze zijn vandaag vertrokken naar Frankrijk.
"Opgeven is geen optie!"