Ben er bijna, ben er bijna, maar nog niet helemaal - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu Ben er bijna, ben er bijna, maar nog niet helemaal - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu

Ben er bijna, ben er bijna, maar nog niet helemaal

Door: Han

Blijf op de hoogte en volg Han en Bernard

15 Juli 2010 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Han 14/07 Flying back home
- Gisteren (13/07) al vroeg opgestaan, ruim een uur hard gelopen. Je kunt goed het verschil zien tussen het weekend en een doordeweekse dag, zeker nu de scholen vanaf vandaag weer beginnen.
Was het in het weekend nog vrij rustig rond een uur of 8, dat is nu echt anders. Een heleboel mensen zijn vroeg op om naar hun werk te gaan, het is druk op straat en bij de metrostations is het een drukte van belang met mensen die allemaal met de trein naar hun werk moeten.
Bedoeling zelfde stuk te lopen als de vorige keer, maar op een gegeven moment zie je dat de omgeving anders wordt en is het beter weer een stuk terug te lopen, je ziet hier meer mensen langs de kant staan en je wordt in de gaten gehouden. Beter een stukje terug naar de betere wijken.
De mobiele politieposten zijn nog steeds bemand, ook al is het nog redelijk vroeg. Krijg de indruk dat dit een blijvend iets is.
- Lekker ontbijt genomen, gewoon doorgaan met het champions breakfast, maar dit is dan echt de laatste keer, morgen te vroeg vertrekken (4.30 uur taxi). Daarna lekker douchen, een beetje aanklooien, spullen bij elkaar leggen zodat het ’s avonds niet veel werk meer is en de koffer eigenlik alleen nog maar dicht gemaakt behoeft te worden.
- Een heel verhaal gemaakt in een reactie op de blog maar dat ging helemaal fout. In plaats van de reactie verscheen er helemaal niets, kon ik weer opnieuw beginnen. Eerst maar alles in word uitgewerkt en daarna proberen te plaatsen, maar op één of andere manier ging dit niet. Daarna alles met de mail verstuurd naar Thom die het later op de dag op de blog zou zetten. Spulletjes ook naar Jolien gestuurd die Thom net voor bleek te zijn met het op het blog te zetten.
- Toch maar besloten een borreltje te geven voor mijn verjaardag. Na overleg met Jolien en Thom gekozen voor de zaterdag. Zij gaan er voor zorgen dat iedereen uitgenodigd wordt voor de zaterdagavond. Dan hebben we in ieder geval geen werk met voor eten te zorgen. Drank inkopen hoeft het probleem niet te zijn. Komt voor Jolien ook het beste uit want zij gaat op zondag de eerste keer de workshop geven waar ze voor is aangenomen. Ben benieuwd te horen hoe en wat ze daarvoor gaat/moet doen.
- ’s middags met de trein voor de laatste keer naar Cape Town. Nog wat inkopen gedaan, shirt geruild wat tot mijn verrassing te groot bleek te zijn, nog ander shirt gekocht, de vuvuzela’s voor Stijn (niet echt van harte maar beloofd) en een paar andere kleine dingen. Nog een glas bier gedronken bij Hildebrand waar ze blij waren me nog een keer te zien. Door mijn oranje jack nog steeds genoeg aanspraak over het voetbal, iedereen vond dat we hadden moeten winnen. Cape Town bleek helemaal oranje te zijn geweest op zondag. Mensen moeten er aan wennen dat de WK nu echt voorbij is. Overal hangen nog de vlaggen etc., volgende week wordt het echt weer back to normal.
- Met de taxi naar het treinstation, heel goedkoop, maar met de trein terug is een ander verhaal. Ik kom in contact met een meisje die dezelfde kant op moet als ik, 1 station eerder moet zij uitstappen. Ze verteld me dat we deze trein kunnen nemen, maar dat blijkt toch niet helemaal te kloppen. Beter gezegd helemaal niet te kloppen. Het is de fout waar ik voor gewaarschuwd ben, maar juist daarom heb ik het gevraagd aan iemand waar ik van verwachtte dat ze het zou weten. Dat pakt even anders uit. I.p.v een half uurtje met de trein wordt het 3x zo lang, nogal wat omzwervingen, maar door goed na te vragen komt uiteindelijk alles toch weer goed.
- Terug bij het hotel aangekomen staat de cake al op mij te wachten, heerlijk met een lekkere verse kop koffie er bij. Er is een heleboel cake, dus ik vraag Verona er een paar stukken af te halen om aan de anderen mensen in het hotel te geven. Ze stelt voor de cake mee te nemen naar Brad’s, dan heb ik daar ook wat om te tracteren.
- Aangekomen bij Brad’s staan ze me al op te wachten. Ik heb al een sms gekregen van Brad waarin hij me feliciteerd met mijn 30e verjaardag, net iets van de waarheid verwijderd, maar geen probleem natuurlijk. Ik vertel later tegen zijn vriendin dat we nu ongeveer even oud zijn geworden wat weer een andere band geeft. Gevraagd naar wat ik wil eten zeg ik dat ik de keuze graag aan hun over laat. De keuze die voor me gemaakt wordt pakt goed uit, een prachtig stuk vlees aan het bod met een lekker randje vet zodat het vlees heerlijk mals is etc.
- Uiteindelijk een paar espresso’s met een stuk cake. Inmiddels is het zo laat dat het restaurant al aardig is leeg gelopen. Daarom komt het personeel ook uit de keuken en eten we samen een stuk cake. Wordt gewaardeerd en bij vertrek moet ik van iedereen afscheid nemen en beloven een keer terug te komen.
- Met Brad heb ik al mail uitgewisseld en afgesproken elkaar volgend jaar te zien als hij naar Europa komt. Hij weet zich te herinneren dat ik dan naar Zeeuws Vlaanderen kom en hem in Brugge kom opzoeken. Blijkt er in een paar dagen toch een band te zijn ontstaan. Wel bijzonder.
- Het zelfde gebeurde ook in het hotel, je kon echt merken dat we goed met elkaar overweg konden en er meer was dan een relatie van verkoper en consument.
- In Cape Town ook cd gekocht van Shakira met de muziek van de WK er op. Hier staat dan weer niet het nummer op van Wave your Flags, deze is ook niet te krijgen op een of andere manier uitverkocht. Het schijnt dat de man die dit lied gemaakt heeft nu in Canada woont en geboren is in Somalie. Maar hij vindt dat hij niet goed behandeld is en doet daarom moeilijk met de auteursrechten of iets dergelijks.
- Net even hier in Dubai geprobeerd op het internet te komen en wonder boven wonder lukt het nog ook. Ik kom dan wel niet op ons blog, maar zo te zien kan ik wel mailen.

- Vanmorgen ben ik om 4 uur opgestaan en had ik het vliegtuig van 6.45 uur naar Joburg. Daar aangekomen 2 uur later bagage ophalen en een tijd wachten. Ik zat daar in een koffiecorner en je zag steeds mensen langs komen, geeft wel wat afleiding, zeker omdat je hier natuurlijk veel verschillende nationaliteiten ziet. Maar van rond half 10 tot tijd van inchecken duurt dat toch een hele tijd.

- De vlucht naar Dubai ging pas om 14.25 uur. Hier aangekomen om ca. 23.00 uur, plaatselijke tijd 2 uur later, het is dus inmiddels hier bijna kwart voor 2 in de nacht.
Vermoeiend allemaal en dan moet ik nu dus wachten tot 8.25 uur voordat de vlucht naar Amsterdam vertrekt.
Ik ga er van uit dat dit plaatselijke tijd is en dan is de bedoeling rond 13.30 uur te landen op Schiphol. Daar neem ik dan de trein naar Nijmegen en mogelijk dat ik dan even bel om opgehaald te worden.
Heb al met Remco van de Rabobank contact gehad dat ik vrijdagmiddag naar de bank kom om te zien wat voor werk er ligt etc.

- Van Joburg naar Dubai is een afstand van 6.728 km, tijd rond 8,5 uur, dus bijna 800 km per uur, opstijgen en landen duurt natuurlijk langer. Kon ik goed zien bij het landen in Dubai, dan vlieg je het laatste stuk maar zo'n 500km per uur en daal je langzaam etc. Gevlogen in zo'n grote Boeing 777-300!! Ontzettend groot ding is dat zeg.

- Tijdens de vliegreis gesproken met iemand van de Malediven, volgend jaar moest de vakantie toch echt daar naar toe worden. Visitekaartje meegekregen met allerlei telefoonnummers van The Sultans marine, die regelen dan alles voor me. Je kunt slechtere bestemmingen bedenken zullen we maar zeggen.

- Verder is het hier best groot, ik moet straks bij pier 232 aan boord (ik weet niet of al die nummers ook in gebruik zijn). Er zijn veel taxvrije winkels. Er staan prijzen op de artikelen die ik niet goed kan plaatsen, maar ik heb later op de avond nog gegeten in het vliegtuig dus hoef nu even niets. Straks kan ik ook met de creditcard betalen, dat zien we dan wel. Ik heb het geluk dat ik hier een ligstoel bemachtigd heb, dan kan ik straks proberen een oogje dicht te doen. Ik zie dat mensen er gewoon op zitten te kijken zodra een stoel vrij komt wordt hij meteen in beslag genomen. Het is niet ideaal maar in ieder geval beter dan alleen maar een gewone stoel om op te zitten. heb de schoenen ook uitgetrokken, dat zie ik hier meer mensen doen. Straks kijken of de dikke voeten nog in de schoenen kunnen! De sportschoenen waren op en heb ik weggegooid, scheelt ook weer bagage.
- Het is inmiddels plaatselijke tijd 2.30 uur dus ik stop er maar eens mee, kijken of er te slapen valt.
Jammer genoeg heb ik naast me een paar kleinere kinderen die nogal bewegelijk zijn en de banken zijn aan elkaar vast gemaakt, dus dat schud behoorlijk.




  • 15 Juli 2010 - 06:20

    Marcel En Desiree:

    Han,

    De laatste loodjes van deze, volgens ons, fantastische reis. Welkom terug in Nederland en we hebbe genoten van jullie verhalen.

  • 15 Juli 2010 - 11:54

    Deirdre:

    Hoi Han! Leuk man al die foto's en reisverslag! Wat een ervaring! Ari heeft t me door gestuurd. Trouwens, nog gefeliciteerd met je 30 ste verjaardag! Dikke knuf, Deid

  • 15 Juli 2010 - 17:22

    Judith Corbey:

    Welkom terug op Nederlandse bodem! Je zal (op zien Remunj s)pankloar zijn. Erg leuk je/jullie te volgen; mooie verhalen, lekker met humor geschreven.
    Geniet weer van het Beuningse en het thuis zijn!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Droomreis van BernardenHan

EK voetbal Polen - Oekraine

Recente Reisverslagen:

18 Juni 2012

Edwin en Bert

18 Juni 2012

0 punten

17 Juni 2012

Hostel

17 Juni 2012

De volgende D-Day

16 Juni 2012

Nos
Han en Bernard

Actief sinds 10 Juni 2010
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 75874

Voorgaande reizen:

20 Juni 2014 - 06 Juli 2014

Brazilie 2014

11 Juni 2012 - 18 Juni 2012

Droomreis van BernardenHan

Landen bezocht: