Dubai.. op weg naar huis - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu Dubai.. op weg naar huis - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu

Dubai.. op weg naar huis

Door: Han

Blijf op de hoogte en volg Han en Bernard

15 Juli 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Net even hier in Dubai geprobeerd op het internet te komen en wonder boven wonder lukt het nog ook.

Vanmorgen ben ik om 4 uur opgestaan en had ik het vliegtuig van 6.45 uur naar Joburg. Daar aangekomen bagage ophalen en een tijd wachten. De vlucht naar Dubai ging pas om 14.25 uur. Hier aangekomen om ca. 23.00 uur, plaatselijke tijd 2 uur later, het is dus inmiddels hier bijna kwart voor 2 in de nacht.
Vermoeiend allemaal en dan moet ik nu dus wachten tot 8.25 uur voordat de vlucht naar Amsterdam vertrekt.
Ik ga er van uit dat dit plaatselijke tijd is en dan is de bedoeling rond 13.30 uur te landen op Schiphol. Daar neem ik dan de trein naar Nijmegen en mogelijk dat ik dan even bel om opgehaald te worden.
Heb al met Remco contact gehad dat ik vrijdagmiddag naar de bank kom om te zien wat voor werk er ligt etc.
En dan is zaterdag het verjaardagsborreltje.

Van Joburg naar Dubai is een afstand van 6.728 km, tijd rond 8,5 uur, dus bijna 800 km per uur, opstijgen en landen duurt natuurlijk langer. Kon ik goed zien bij het landen in Dubai, dan vlieg je het laatste stuk maar zo'n 500km per uur en daal je langzaam etc. Gevlogen in zo'n grote Boeing 777-300!! Ontzettend groot ding is dat zeg.
Tijdens de vliegreis gesproken met iemand van de Malediven, volgend jaar moest de vakantie toch echt daar naar toe worden. Visitekaartje meegekregen met allerlei telefoonnummers van The Sultans marine, die regelen dan alles voor me. Je kunt slechtere bestemmingen bedenken zullen we maar zeggen.

Verder is het hier best groot, ik moet straks bij pier 232 aan boord (ik weet niet of al die nummers ook in gebruik zijn). Er zijn veel taxvrije winkels. Er staan prijzen op de artikelen die ik niet goed kan plaatsen, maar ik heb later op de avond nog gegeten in het vliegtuig dus hoef nu even niets. Straks kan ik ook met de creditcard betalen, dat zien we dan wel. Ik heb het geluk dat ik hier een ligstoel bemachtigd heb, dan kan ik straks proberen een oogje dicht te doen. Ik zie dat mensen er gewoon op zitten te kijken zodra een stoel vrij komt wordt hij meteen in beslag genomen. Het is niet ideaal maar in ieder geval beter dan alleen maar een gewone stoel om op te zitten. heb de schoenen ook uitgetrokken, dat zie ik hier meer mensen doen. Straks kijken of de dikke voeten nog in de schoenen kunnen! De sportschoenen waren op en heb ik weggegooid.

Groeten en veel liefs van Han

  • 14 Juli 2010 - 22:38

    Han:

    Ik kom nu toch op het blog en zie dat we net de 20.000 pagevieuws zijn gepasseerd, dat is me nogal een aantal. Zie ook dat mijn verhaaltje al meteen is geplaatst, dit keer door Jolien. Bedankt weer en tot morgen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Droomreis van BernardenHan

EK voetbal Polen - Oekraine

Recente Reisverslagen:

18 Juni 2012

Edwin en Bert

18 Juni 2012

0 punten

17 Juni 2012

Hostel

17 Juni 2012

De volgende D-Day

16 Juni 2012

Nos
Han en Bernard

Actief sinds 10 Juni 2010
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 75877

Voorgaande reizen:

20 Juni 2014 - 06 Juli 2014

Brazilie 2014

11 Juni 2012 - 18 Juni 2012

Droomreis van BernardenHan

Landen bezocht: