The day after - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu The day after - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu

The day after

Door: Han

Blijf op de hoogte en volg Han en Bernard

12 Juli 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Cape Town 22.44 12-7
Hier dan nog een late reactie na alle toestanden waar ik in was de afgelopen dagen. Niet te geloven wat er allemaal gebeurd is. Ik heb een voorlopig verslag gemaakt de afgelopen uren nadat ik ben opstaan. Kom net terug van Brad's grill waar ik hoopte rechtstreeks op internet te komen om foto's te plaatsen en ook de video van Shakira en het Ned. Volkslied, maar helaas. Omdat Brad er niet was geen internetverbinding, du voorlopig even onderstaand een verslag van wat ik al heb getypot vandaag. Morgen meer. Have a good nigth, sleep well, greetings Han.
Maandag 12 juli THE DAY AFTER…
- Wat een grote dag had kunnen worden werd toch net wat anders.
Over de wedstrijd ga ik niet te veel vertellen, dat is uitgebreid in beeld geweest. Ik kan natuurlijk niet objectief beoordelen, maar had het idee dat de scheidsrechter niet helemaal op onze hand was en dat aan het doelpunt buitenspel vooraf ging. Veel reacties gekregen dat we bestolen waren.
Maar goed het is niet anders, het leven gaat door, hoewel het heel anders had kunnen zijn.
- In mijn dromen was ik de komende 4 jaar al in het oranje op vakantie gegaan. Het is niet te beschrijven hoeveel positieve reacties we gekregen hebben op onze oranje outfit in de tijd dat we hier geweest zijn, geweldig. Je praat door zo’n kleurtje ineens met iedereen, een gekke gewaarwording, maar wel erg leuk om mee te maken.
- ’s morgens vroeg opgestaan, want de taxi zou me rond half 8 naar het vliegveld brengen. Meteen geregeld dat hij me de volgende morgen ook weer zou ophalen. Aangekomen op vliegveld van Joburg zoeken naar een taxi. Ik had al begrepen dat je dit niet kunt lopen, het stadion is ruim een half uur verderop. Uiteindelijk met een busje mee kunnen rijden, laatste stuk ca. 15 minuten lopend.
Aangekomen bij het stadion moesten we nog even wachten voor de poorten open konden. Weer helemaal ingepakt met spandoek/banner en ja hoor, we mochten er door. We hoorden al meteen muziek van de dubbeldekker van de Supportersclub Oranje (gesponsord door Coca Cola moest ik er even bij vermelden, dan gingen ze een goed woordje voor me doen). We waren één van de eersten die door de toegangspoorten kwamen dus nog geen lange rijen zoals later bij het eten en drinken. De eerste tegenvaller was dat er pas vanaf 15.30 uur bier zou worden geschonken. Ze zullen wel gedacht hebben die jongens gunnen we eerst een Fanta. Later bij de biertent was het giga druk, je moest echt wel even op je biertjes wachten. Bier van Budweiser, deze jongens hebben waarschijnlijk nog nooit eerder bier op grote schaal verkocht, want net als bij de voorgaande wedstrijden schenken ze blikjes uit in plastic bekers. Alles om te voorkomen dat er voorwerpen rond gaan waar mee gegooid kan worden etc. Zelfs de dopjes van de limonadeflesjes werden er eerst afgehaald voor je ze mee mocht nemen. Nu kon je goed merken dat het publiek heel anders was dan bij de voorgaande wedstrijden. Op deze finaledag werd er geroepen dat het sneller moest en dan zeg ik het nog in nette woorden. I.p.v. rustig op je beurt te wachten zoals bij voorgaande wedstrijden normaal was moest je hier echt vechten voor je plaats om bij het bier te komen, allemaal wat minder allemaal.
- Verder was de sfeer echter meer dan goed, veel leuke muziek, vrolijke mensen, de zon scheen, wat wil je nog meer. Met veel mensen gesproken ook van de organisatie van Coca Cola het sponsormerk van de Bus van de Supp.Club. Je kunt je niet voorstellen dat er zo’n 130 miljoen in wordt gestopt bij zo’n evenement. Ze vertelden dat ze zeer tevreden zijn met de uitstraling, hoeveel ze mede door de bus in beeld zijn geweest etc. Toch wel leuk om dat zo mee te krijgen.
- Verder o.a. gesproken met de generaal, die zoals ik begrepen heb, elke dag te zien is geweest in Nederland. Zijn naam is gewoon Wim, een aardige vent. Meer gesproken met de andere jongen die altijd samen met hem is, want Wim werd natuurlijk steeds gevraagd om foto’s te maken etc. Zelf ook een paar foto’s met hem (zie foto).
- In het stadion aangekomen de banner weer op kunnen hangen, hing een tijd links van de camera, rond de cornervlag – 16 meter op de eerste ring (zie foto van heel ver af, dus nauwelijks te zien, mijn plaats was heel ergens anders en daar was nog plaats vrij om de banner op te hangen). Toen ik na de wedstrijd terugkwam om de banner op te halen was hij verdwenen, ben toch wel benieuwd waar hij terecht is gekomen. Toch wel jammer als je bedenkt hoeveel werk en tijd Jolien er in gestoken is, maar helaas niets aan te veranderen. Wel nog naar beneden rond gekeken of hij daar niet te vinden was, maar geen spoor van de banner meer te ontdekken.
- Het was trouwens stervens koud tijdens de finale, je zet gewoon te bibberen op je stoel. Ze hadden wel gewaarschuwd dat het koud zou kunnen worden maar je denkt dan dat zal wel mee vallen, niet dus. Bijna niet voor te stellen voor jullie in Nederland met die temperaturen.
- Door de verlenging en prijsuitreiking was het behoorlijk laat geworden. Een enorme stroom mensen ging het stadion uit. We hadden afgesproken een uur na de wedstrijd weer te verzamelen bij het benzinestation waar we waren afgezet om terug te worden gebracht naar het vliegveld. Nu nog het benzinestation terugvinden… Was nog ca. 20 minuten lopen, dat wist ik wel, maar in welke richting etc… Uiteindelijk een taxi aangesproken die me wel wilde brengen. Samen met 2 Japanners die naar een hotel in de stad moesten. Via allerlei kruipdoor-sluipdoor wegen etc kwamen we dan aan in Joburg at night… De Japanners bij het hotel uitgezet maar toen waren ze hun hotelcard kwijt. Ik had het geluk dat ik gezien had dat er een kaartje uit hun spullen was gevallen, iedereen gelukkig dat dit probleem was opgelost. Snap niet dat je naar zo’n land komt en je niet een beetje in het engels kunt uitdrukken. Gelukkig kende ik Japans anders was het nooit gelukt( niet echt dus, maar met handen en voeten kom je een heel eind).

Nog even vergeten te vermelden.
Gisteren voor, tijdens en na de wedstrijd heb ik ontzettend veel sms verkeer gekregen. Fantastisch om mee te maken. Helaas stopte mijn telefoon er mee, dus ben ik niet in staat geweest alle reacties te beantwoorden. Sorry hiervoor. Heb ook geprobeerd allerlei sms te verwijderen om weer berichten binnen te krijgen en te reageren, maar is echt niet gelukt, dus weet ook niet of ik iemand vergeten ben etc. Sorry hiervoor. Ik heb het geprobeerd, maar was echt niet bij te houden. Wel fantastisch van jullie allemaal dat jullie gereageerd hebben!! Super gewoon.
- Ik ga morgen proberen wat orde in de chaos te brengen en alles een beetje bij te werken. Ga nu nog proberen een paar foto's te versturen naar Thom om deze te plaatsen. Jammer genoeg zijn de videobestanden te groot om te versturen.
- Wat een geweldige belevenis gisteren de finale, ondanks het feit dat we niet wonnen een geweldige belevenis. Wat te denken aan het feit dat je dit met zoveel mensen samen beleefd, Nelson Mandela in het stadion (16/7 wordt hij 92 jaar!!) Shakira live en wat een happening bij de sluitingsceremonie. Jullie hebben het waarschijnlijk nog mooier in beeld gehad dan ik, maar ik was er bij!! Absoluut geweldig om dit allemaal meegemaakt te hebben. Dat pakt niemand me meer af. Ondanks het feit dat ik er morgen dinsdag nota bene op mijn eigen verjaardag niet bij kan zijn in Amsterdam.
Het ga jullie goed in Holland, werk extra hard omdat ik er niet bij ben etc. Welterusten allemaal. En morgen gezond weer op etc.
Groeten en liefs van Han.

  • 13 Juli 2010 - 00:31

    MARCO:

    hoi han van harte proficiat met je verjaardag, tsonge wat heb(ben) jij/jullie toch giga veel meegemaakt.
    met geen pen te beschrijven, maar dit is je toch wel gelukt.
    wij hebben de wedstrijd in bali kunnen volgen in zeer goed gezelschap van 2 bekende en nog veeeeeeeel meer onbekende maar het was ook hier alleen maar bier wat ook niet aan te slepen was en wat ze ook niet meer bij konden koelen, maar mocht tot het moment de pret niet drukken.
    lagen om 07.15 op bed, dus gisteren 'n beetje(heel beetje) brak.
    gr. van inge, kenz en marco

  • 13 Juli 2010 - 04:10

    Ariadne:

    Proficiat met je verjaardag- het is hier net iets over middernacht!
    We hebben de wedstrijd in town meegemaakt! Heel leuk maar helaas niet de uitkomst waar toch iedereen op had gehoopt!
    Je banner hebben we niet kunnen zien want we zaten te ver af. Wel reuze om dit alles te hebben meegemaakt! Je moet onderhand toch wel een beetje op zijn??! Heb alvast een goeie reis terug en zie je spoedig met al je verhalen en -hopelijk- foto's!
    Groetjes Dicky & Ariadne

  • 13 Juli 2010 - 06:18

    Leon:

    Van harte Han en een goede reis back home.

  • 13 Juli 2010 - 06:44

    Rika:

    Han Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag en een goede reis terug groeten uit Winssen

  • 13 Juli 2010 - 06:59

    Bernard:

    Beste Han,

    Van harte proficiat met je verjaardag. Wij wensen je een geweldige dag toe in Kaapstad. Daarnaast alvast een goede terugreis gewenst naar Beuningen.
    Groeten van Gerrie, Manoe, Judith en Bernard

  • 13 Juli 2010 - 08:54

    Annelies:

    Han, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een mooie dag van.
    Groeten ook van Ad.

  • 13 Juli 2010 - 12:14

    Angélique:

    Helaas niet een mooi vervroegd verjaardagscadeau gekregen afgelopen zondag. Maar het is natuurlijk al een feest dat je er al die tijd bij kon zijn.
    Hier uit Beneden-Leeuwen (waar het overigens nog aangenaam warm is)van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Heb je in ieder geval toch nog reden voor een feestje in Zuid-Afrika.
    Goede reis terug naar huis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Droomreis van BernardenHan

EK voetbal Polen - Oekraine

Recente Reisverslagen:

18 Juni 2012

Edwin en Bert

18 Juni 2012

0 punten

17 Juni 2012

Hostel

17 Juni 2012

De volgende D-Day

16 Juni 2012

Nos
Han en Bernard

Actief sinds 10 Juni 2010
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 75870

Voorgaande reizen:

20 Juni 2014 - 06 Juli 2014

Brazilie 2014

11 Juni 2012 - 18 Juni 2012

Droomreis van BernardenHan

Landen bezocht: