Avondje Hermanus - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu Avondje Hermanus - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu

Avondje Hermanus

Door: bernardenhan

Blijf op de hoogte en volg Han en Bernard

05 Juli 2010 | Zuid-Afrika, Hermanus

- Doordat het vroeg donker is en dit stadje leeft van de walvissen is er na het invallen van de duisternis dus niets te beleven in Hermanus. We hebben het wel geprobeerd, maar als er geen mensen zijn is het moeilijk iemand enthousiast te krijgen. Zelfs de receptioniste hebben we uit bed moeten trommelen om ons toegang te geven tot het internet. Denk dat we dadelijk de sleutel nog even terug gaan brengen..
- We hebben een prachtig hotel met ruime kamer en fantastisch uitzicht op tuin en daarachter gelegen zee. Het is afwachten of onze boottocht morgen door gaat. We hebben gezien op de site van windguru (hele mooie site voor surfers, nee, niet sufferds) dat er veel wind wordt verwacht en niet echt geweldig weer. Waar gisteren nog werd gesproken over ca. 30 graden wordt het morgen tijdens "de wedstrijd" nog maar ca. 11 graden.
- Bijzonder om vandaag te zien dat er meer dan 1.500 pageviews bij gekomen zijn!!
- We zaten te eten in The Deerhunter, vonden we wel iets hebben. Hier zijn mensen die roepen dat we Uruguay met 5-0 gaan verslaan. Wij zeiden spaar a.u.b. die doelpunten op tot in de finale. We zullen ze dan hard genoeg nodig hebben, zeker als we tegen D. moeten spelen. Liever tegen Spanje, maar als het dan toch moet... Eerst natuurlijk wel morgenavond winnen, je moet er toch niet aan denken, zo dichtbij..
Als we dan tenslotte tegen Duitsland moeten moet je er toch niet aan denken dat we flink klop zullen krijgen zoals Engeland en Argentinie.. Van de andere kant als we winnen kunnen we elk weekend de grens over met onze hollandse vlaggen etc. Verder kunnen we de eerste 4 jaar op vakantie in oranje kleren.
- In het restaurant blijkt dat het ene gerecht meer tijd nodig heeft dan het andere. Het gerecht van Bernard is al op tafel en dat van Han moet nog komen, uiteindelijk toch zeker 10 minuten verschil. Gelukkig tegen Bernard gezegd te gaan eten. Later kwam de kok netjes uitleg geven dat het echt nog wat meer tijd nodig had etc. Is dezelfde man van de 5-0 zoals genoemd... Of te wel... Maar zijn vrouw heeft al vanaf het begin van het tournooi haar vertrouwen in een Nederlandse finale uitgesproken en zelfs dat we van Duitsland gaan winnen.
- We kunnen op dit moment geen telefonisch contact krijgen en ook geen sms versturen, dus met onze excuses etc.
- Vanaf hier de groeten en morgen gezond weer op en hopelijk een mooie avond voor oranje (en dus ook voor ons).

• 05 Juli 2010 - 21:16

Dina:

Het blijft Afrika. Wij gingen in kenia uit eten en kregen het hoofdgerecht tegelijk met de soep geserveerd...

• 06 Juli 2010 - 08:38

Marco:

is bij ons niet anders, inge kreeg gisteren, toen kenz en ik het al bijna ophadden te horen, dat haar keuze niet meer mogelijk was dus...
    waar we nu zijn is het niet veel anders, maar dat mag de pret niet drukken.
    veel plezier en geniet ervan vanavond, hier moeten we de wekker zetten want het begint hier om 02.30 en tot die tijd blijven drinken is niet goed, want dan zien we helemaal niets meer.
    gr. van ons

• 06 Juli 2010 - 08:55

Jenny:

hallo lieve B&H...wat gaan we jullie missen vanavond! leuk te lezen dat alles nog goed gaat.

Wat hebben we een mooie tijd samen gehad. Jullie zijn prachtmensen!
    Geniet nog en we zien elkaar nog eens lijkt me zo voor een Nederlands biertje!

veel liefs, Jenny

• 06 Juli 2010 - 10:27

BACK IN CAPE TOWN!!
    - Good afternoon Holland, we're back again in Cape Town.
    - Vanmorgen begon al spectaculair in Hermanus. Wij waren vroeg opgestaan in de hoop de walvisboot de kunnen nemen om 9.00 uur. In de ontbijtzaal konden we even rustig gaan zitten bij een knapperend haardvuurtje. Kopje koffie er bij, wat wil je nog meer. Plotseling spatte een glas van de open haard uit elkaar... Gelukkig liepen we geen blessures op. Heerlijk ontbijt op een fantastische plaats.
    - Jammer genoeg was er veel te veel wind, even later gevolgd door forse regenbuien waardoor de walvistrip niet door kon gaan.
    - Rond 10 uur vertrokken via de kustroute (Whale Coast Route) terug richting Cape Town. Prachtige foto's gemaakt, jammer genoeg kunnen we deze hier nog steeds niet zelf plaatsen, hopelijk hebben we morgen daar meer tijd voor.
    - Uiteindelijk weer terug in ons hotel Harfield Guest House, it feels like coming home again.
    - Nu moeten we ons klaar maken voor de volgende belangrijke wedstrijd. We lezen hier in de plaatselijke krant dat er van onderschatting geen sprake is, dus dat stemt ons tevreden.
    - Het is hier afgelopen zaterdag bij Argentinie - Duitsland zo druk geweest dat het niet mogelijk was met de trein de stad te bereiken. Er waren 300.000 mensen op de been.
    - Er wordt veel gesproken over de volgende opponent van ons, maar we blijven er bij, eerst vanavond winnen!
    - UIteraard hopen we morgen een fantastisch verslag te kunnen plaatsen!

• 06 Juli 2010 - 15:32

Mark:

Veel kijkplezier & succes bij de wedstrijd tegen Uruguay !

Bernard, toch leuk om te lezen dat je ook eens windguru.com hebt bezocht. Stuur trouwens wat van die wind naar Nederland.

• 06 Juli 2010 - 16:52

Judith:

IK BEN ZENUWACHTIG!!
    HUP HOLLAND HUP
    Vergeet niet hard te schreeuwen!

• 06 Juli 2010 - 17:46

Thom:

Weer een berichtje voor alle spandoekzoekers! Han belde net en hij vertelde dat het spandoek rechts achter een van de goals te vinden is! Niet helemaal onderaan, maar bij de 'eerste ring'. Goede kans dat het vandaag in beeld komt! HOLLAND!!!

• 06 Juli 2010 - 20:39

Marcel En Desiree:

Hoi Han en Bernard,

Jullie hebben net als ons zeker genoten van een prachtige en op het laatst spannende wedstrijd. Geniet nog even van de dagen dat je in ZA bent. We hebben jullie spandoek kort in beeld gezien.

Groeten uit Druten

• 06 Juli 2010 - 21:17

Dina:

He Bennie (en Hannie);-),

dat wordt verlengen!

Gefeliciteerd. Denk wel dat jullie voldoende spanning gehad hebben en nu aan het feesten?
    Veel plezier!
    Dina

• 07 Juli 2010 - 01:30

Bernard En Han:

- Het is nu 3.21 uur, we tellen af.
    - Wat te zeggen over de wedstijd, jullie hebben het allemaal gezien. Maar wij waren er bij... Geweldig, niet anders te zeggen/schrijven.
    - Na de wedstrijd toch maar een hapje gaan eten, met een wijntje er bij.
    - Daarna de kroeg in, een paar consumpties genomen.
    - In het hotel nog wat gedronken en nu terug op de kamer en dan meteen gaan slapen??
    - Moeilijk hoor, er gaat zo veel door je heen, je kunt het gewoon geen plaats geven.
    - We zijn nu echt in de finale, we moeten straks proberen tickets te krijgen. Dit kunnen we niet laten lopen. Eerst de tickets dan de vlucht naar Joburg etc. We heben een tel.no. gekregen waar we naar toe kunnen bellen van mensen uit Breda waar onze banner naast hing, misschien gaat het zo lukken. Ook al een mail gestuurd naar de supp.club van Oranje.
    - Straks zien we verder.
    - Moeten we dan echt zien dat Dld verder gaat en we revanche moeten nemen voor 1974??
    - Zou natuurlijk wel fantastisch zijn als we dat voor elkaar krijgen...
    - Zoals gezegd dan kunnen we elk weekend naar Dld rijden met onze vlaggen en de komende 4 jaar in oranje kleren op vakantie...
    - Iets om dadelijk van te dromen, dat gaat er zeker van komen.
    - Even de eerste reactie, die moest er uit..
    - Tot dadelijk na het ontbijt.

• 07 Juli 2010 - 01:47

Bernard En Han:

- Nu is het dan officieel: pas als je het uit verschillende bronnen hebt vernomen mag het gepubliceerd worden: onze banner is officieel gespot op tv!!!
    - Heeft heel wat moeite gekost, maar toch niet voor niets. Later leggen we nog wel uit hoe etc.
    Gegroet. Het slapen wil nog niet echt lukken dus...(3.47 uur)

• 07 Juli 2010 - 04:36

Carla Derkse:

GEWELDIG HE

• 07 Juli 2010 - 06:35

Margreet:

Het ging wel snel maar volgens mij heb ik in een shot van het publiek na het 1e doelpunt ook één van jullie gezien (ging zo snel maar jullie hoed was goed te zien) en ook het spandoek was in beeld.

Het moet fantastisch zijn om daar bij te zijn. Nu op naar de finale!!!!!! I'm jalous ;-)

• 07 Juli 2010 - 06:57

Jennifer:

Heej,

Super leuk om alle verhalen van jullie te lezen. En wat een wedstrijd gister!! EN JULLIE WAREN ERBIJ!! Op naar de finale!!

Groetjes Jennifer

• 07 Juli 2010 - 09:04

Giel:

Ha mannen,
    Alles goed daar? Zo te lezen wel! Ben jaloers!Wat een wedstrijd gisteravond zeg! Waar hebben jullie gekeken? Hier word je kleurenblind van het oranje maar wat een sfeer...
    Han, zodra je terug bent moet je me even bellen want ik heb groot nieuws! Ik heb geprobeerd te bellen maar helaas...
    Goed reis verder en hartelijke groeten vanuit een bloedheet Roermond.

Giel

• 07 Juli 2010 - 09:21

Hoi Giel,
    We hebben elkaar net gesproken aan de telefoon, fantastisch nieuws, ik zal er zijn 8 oktober. Dat zal me wat worden, proficiat jongen. We spreken elkaar gauw zodra we weer terug in Nederland zijn. We gaan nu proberen kaartjes te regelen bij het Fifa kantoor in Cape Town.

• 07 Juli 2010 - 09:36

Jolien:

Whoehoehoei... stiekem wel blij dat we je nog wat langer moeten gaan missen. Wat mooi dat we dit, en jullie van heel dichtbij, mee mogen maken.
    Nu hopen dat mijn gebedje uit komt.
    Dat wordt wellicht je verjaardag ook in Zuid Afrika vieren?

• 07 Juli 2010 - 10:02

Stephan Van Logchem:

Leuke verhalen om te lezen Han en Bernard word er heel enthousiast van! En een beetje jaloers. Zal voor jullie duimen dat die kaartjes voor de finale gaan lukken. En gewoon tegen Duitsland hoor, die kunnen we nu ook wel hebben ;-). Veel plezier nog en genietze, dan zal ik dat ook doen.

• 07 Juli 2010 - 10:17

Martijn:

Hey Han en Bernard,

Super leuke site en wat treffen jullie het met het resultaat van onze "oranje jongens".
    Nu alleen afwachten wie de tegenstander gaat worden. Geniet er nog van in Zuid-Adfrika

• 07 Juli 2010 - 14:08

Karen Beelen:

Hoi Han en Bernard,
    Wat moet het fantastisch zijn om dit alles (zowel jullie reis als natuurlijk het voetbal) van zo dichtbij mee te maken. Ik wens jullie nog een fijne tijd daar en hopelijk met de beker naar huis.

• 07 Juli 2010 - 20:34

Joke:

Nou jongens, het gaat tussen Spanje en Holland! Opgelucht? Is het gelukt met de kaarten, daar heb ik wel vertrouwen in. Nog een fijne en gezellige voorbereiding voor zondag en dan...de 1e ster? Met zulke trouwe supporters moet dat gaan lukken. Wij duimen met 16 miljoen hier mee.
    Groeten Joke

• 07 Juli 2010 - 20:37

Manoe:

Tja dat wordt toch Spanje in de finale! Nu maar hopen dat het morgen lukt om kaarten te bemachtigen voor jullie..
    Succes en anders tot vrijdag?
    Groetjes uit Nijmegen

• 07 Juli 2010 - 22:53

Gerrie:

Hoi Bernard en Han Komen jullie morgen naar huis natuurlijk niet als er nog kaartjes te koop zijn maar dat zal wel moeilijk worden,want hier in Nederland kan men geen kaartjes meer kopen.hopelijk voor jullie lukt het wel,want dit maak je denk ik maar een keer mee in je leven, het moet toch lukken omdat jullie mensen kennen van de fifa.,Hier gaat alles goed dus Bernard en Han blijf lekker in Afikaals het lukt met de kaartjes,veel succes groeten Gerrie

• 08 Juli 2010 - 06:24

SPAIN!!!
    Toch Spanje, we moeten blij zijn maar nog even niet omdat we nog geen tickets hebben kunnen krijgen. We blijven proberen, maar anders moeten we toch echt vanavond terugkomen....

• 08 Juli 2010 - 08:20

Bernard En Han:

- We zitten in grote spanning ivm het krijgen van tickets voor de grote finale van zondag.
    - We weten dat het een luxe probleem is maar wel één dat we graag opgelost zien.
    - Het is nu rond 10 uur, we moeten onze auto inleveren voor 18.00 uur en het vliegtuig vertrekt om 23.55 uur. We hopen er niet in te zitten, maar kaarten te hebben..
    - Alle contacten hier in het hotel worden aangeboord. Via een hotelgast kaarten aangeboden gekregen voor 2.000 dollar, wel erg veel geld.
    - Via internet kunnen Zuid Afrikanen kaarten kopen tegen een goedkoper tarief, ook daar wordt werk van gemaakt. We hopen toch zo dat het gaat lukken..
    - Dit overschaduwt eigenlijk het resultaat van gisteravond. Toch wel een wedstrijd waar we van genoten hebben. Blij dat het niet de Duitsers zijn geworden, hoewel het natuurlijk helemaal super zou zijn als we onze oosterburen in de finale klop hadden kunnen geven..
    - Van Spanje zijn we natuurlijk nog lang niet gewonnen, wat een voetbal gisteren. Van Bommel en de Jong op Iniesta en Xavi maar dan nog blijven er spelers als Vila en Alonso over...
    - Maar wij hebben Robben, Schneijder, van Persie etc.
    - Als we ooit kunnen winnen is het nu, dit zou kunnen gaan lukken!!

• 08 Juli 2010 - 08:47

Leon:

De goedkoopste die ik in Nederland tot nu heb gezien is op www.worldticketshop.nl ad € 1.345,00 per ticket. De laatste informatie die ik heb ontvangen van voetbalreisbureau.nl (KNVB ism OAD): Graag stellen wij u op de hoogte van de actuele stand van zaken rondom de verkoop van WK- arrangementen voor de finale van zondag a.s. Oad Reizen wordt overstelpt met aanvragen, maar zowel de vluchtcapaciteit als het aantal beschikbare kaarten zijn op dit moment ontoereikend om de aanvragen te kunnen honoreren.

Wij hadden gehoopt eerder over voldoende toegangskaarten te kunnen beschikken, om daarmee direct na afloop van de halve finale de verkoop te kunnen starten. Enkele dagen geleden is daartoe door de KNVB een aanvraag voor extra toegangskaarten gedaan bij de FIFA indien Nederland de finale zou bereiken. Gisteren heeft de FIFA laten weten pas na de halve finale Spanje – Duitsland extra kaarten te zullen toewijzen. Wij verwachten derhalve niet eerder dan morgen duidelijkheid te hebben over het definitieve aantal beschikbare kaarten. Zo gauw die duidelijkheid er is, zullen wij arrangementen samenstellen (vlucht, toegangskaart, transfer van en naar het stadion en eventuele hotelovernachting) en die communiceren met degenen die zich op onze nieuwsbrief hebben ingeschreven.

U moet er rekening mee houden dat een dergelijk arrangement ca. € 2.500 à 3.500,- zal kosten, één en ander ook afhankelijk van de categorie toegangskaarten die wij toegewezen krijgen (voor de beeldvorming, de prijzen van toegangskaarten variëren van ruim € 400,- tot bijna 1000,-). De arrangementen zullen online te boeken zijn.

Ook voor supporters die al wel in het bezit zijn van toegangskaarten, maar die op zoek zijn naar vluchtmogelijkheden kunnen wij op dit moment weinig betekenen. Pas als wij nieuwe arrangementen kunnen samenstellen, kunnen wij ook de verkoop van arrangementen zonder toegangskaart weer hervatten.

Wij hopen de komende dagen nog tussen de 1000 en 2000 arrangementen te kunnen samenstellen, maar kunnen hieromtrent niets met zekerheid stellen. In ieder geval doen wij onze uiterste best om zoveel mogelijk Oranje-supporters van de finale in Johannesburg te kunnen laten genieten.

• 08 Juli 2010 - 08:52

Leon:

Zojuist ontvangen:

Geachte heer, mevrouw,

Evenals gisteren houden wij u ook vandaag op de hoogte van de gang van zaken rond het boeken van WK-arrangementen. U zult inmiddels begrepen hebben dat de run op reizen naar de finale enorm is. U weet ook dat wij wellicht nog een beperkt aantal extra kaarten kunnen krijgen. Hoe graag wij ook anders zouden willen, het is op voorhand uitgesloten dat wij iedereen die zich aangemeld heeft aan kaarten kunnen helpen.

Mochten wij kaarten krijgen, dan hebben wij extra tijd nodig om daarvan arrangementen inclusief vliegticket, bustransfer en hotelovernachting te maken. U kunt zich wellicht voorstellen dat dit onder grote tijdsdruk moet gebeuren en dat het op dit moment niet eenvoudig is om nog vlieg- en hotelcapaciteit naar en in Johannesburg te krijgen (voor de goede orde: het is Oad niet toegestaan om alleen kaarten te verkopen). Zo gauw dit alles is gelukt, informeren wij u per e-mail.

Het heeft geen zin om op voorhand met Oad Reizen te bellen of te mailen. Wij verzoeken u dan ook dit niet te doen, zodat wij ons werk kunnen doen.

Wij blijven onze uiterste best voor u doen en wensen u, hier of in Zuid-Afrika, alvast een spannende finale toe!

Met vriendelijke groet,
    Oad Reizen B.V.

Wim Gramsma
    Directeur Sales & Marketing

• 08 Juli 2010 - 09:05

Hoi Leon,
    Bedankt dat je ons op de hoogte houdt, het ziet er niet goed uit als we dit lezen.
    Net via internet kaarten gezien van 1500 dollar voor categorie 3, heel veel geld.
    We hebben nog even, hopen op betere prijzen etc.

• 08 Juli 2010 - 09:52

Judith Corbey:

Het afwachten en eventueel krijgen van tickets is volgens mij net zo spannend als alle wedstrijden bijelkaar.
    Maar het MOET gaan lukken dat jullie die laatste wedstrijd nog gaan zien.
    Heel veel succes!

• 08 Juli 2010 - 14:05

Gerard:

het wordt nu toch echt tijd voor die kaarten.veel succes en ik hoop voor jullie dat het gaat lukken.groetjes

• 08 Juli 2010 - 14:49

Ariadne:

Nou, eerst Nederland- Spanje!!! Wordt heel spannend!
    En....Ik heb de banner gezien!!!!!
    Nu, de tickets! Hebben jullie ze?????
    hoop het echt voor jullie!!! Zal nog even heel hard duimen!
    Als jullie daar kunnen blijven, Alvast Proficiat met je Verjaardag Han!! een kaart is onderweg naar Beuningen!
    Sterkte met het vinden van reasonable priced tickets!!

• 08 Juli 2010 - 22:45

Hanneke:

hoi han, wat een ontwikkelingen! Dat je daar nu helemaal alleen nog bent! Je hebt er inderdaad heel veel voor over maar ik kan het me ook wel heel goed voorstellen. Als ik het goed begrepen heb, heb je nu dus toch echt een kaart kunnen bemachtigen! Super dat je bij de finale kunt zijn!
    Helaas heb ik dinsdag het spandoek niet gezien, was veel te veraf (bij cafe Maxim)om details te kunnen bespeuren, wel erg leuk sfeertje daar en na afloop was het een enorme happening in Nijmegen... Keizer Karelplein zat helemaal vast, mensen stonden te dansen op hun auto's, on-nederlandse taferelen daar. Dat wordt wat zondag!
    Als ze winnen....woow...een mooier verjaardagscadeau kun je je niet voorstellen Han!
    Charlotte is vanavond naar Spanje gevlogen, een weekje vakantie, ook helemaal leuk om daar de finale te zien natuurlijk, want wie er ook wint, zij maakt sowieso een enorm feest mee.
    Wens je heel erg veel plezier de komende dagen.
    Heel veel groetjes, Hanneke