Reis naar Hermanus - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu Reis naar Hermanus - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu

Reis naar Hermanus

Door: bernardenhan

Blijf op de hoogte en volg Han en Bernard

05 Juli 2010 | Zuid-Afrika, Hermanus

Vanmorgen zijn we om 7.00 uur opgestaan om op tijd in Hermanus te zijn om walvissen te spotten. Het is tenslotte een reis van 700 kilometer.
Heel veel politiecontrole onderweg. Gelukkig rijden we heel langzaam!!!!!Een tussenstop gemaakt in Mosselbaai en daarna snel doorgereden. Onderweg nog wat foto's gemaakt.Maar we kennen het gebied al van de heenreis. Merendeel van de tijd hebben we vandaag in de auto gezeten. Om 16.00 uur zijn we gearriveerd in ons hotel Misty Waves Boutique Hotel. Vanuit ons hotel kijken we uit op de zee en de mogelijke walvissen. Deze zijn er wel, maar nog niet boven water gekomen. Meer dan een vinnetje en watergeisers van de walvissen hebben we nog niet gezien.Morgen hebben we voor een walvisspotvaart om 9.00 uur geboekt. Deze gaat alleen door bij goed weer, waar het nu niet naar uit ziet.Dit verslag maken we met een computer uit het businesscentre van het hotel (onze internetverbinding werkt niet).Derhalve nu geen foto's. Ook hier weer worden we aangesproken, dat we van Uruquay kunnen winnen en zo naar de finale kunnen. We hope so!!!! We worden inmiddels al weer wat zenuwachtig.

• 05 Juli 2010 - 16:48

Jolien:

Hopelijk dat onze Bert de volgende woorden, zoals eerder genoemd op de blog, "Hier in Nederland is niet snel iets goed. Maar als het goed is dan lopen we meteen weer de polonaise. Dan worden we te arrogant, gaan we naast onze schoenen lopen, denken dat we er al zijn. En vervolgens kunnen we weer naar huis" goed heeft weten over te brengen op onze jongens, zodat we morgen niet naar huis hoeven.
    Ik moet zeggen dat het ook nogal opvallend was, hoe de commentator tijdens de wedstrijd, voor Brazilie geen superlatieven genoeg had, en het Oranje voetbal totaal afzeek.
    Maar goed, we missen je natuurlijk wel een beetje, pappaatje, maar we hopen erop dat we je een paar daagjes langer mogen missen.
    En sjeeminee, wat een mooie foto's, dat zal buitengewoon indrukwekkend zijn geweest om bij zulke kolossen in de buurt te komen.
    Oranje groeten en liefs,
    Jolien (&Jos)

• 05 Juli 2010 - 17:35

Mariette:

Hoi Han en Bernard,

Vanuit het Nijmeegse contact gehad met je Zeeuwse zuster en zodoende op de hoogte van jullie avonturen in het Zuidelijke deel van onze wereld.
    Uit enkele stukjes van je verslagen begrijp ik nu pas wat Oranjekoorts is. Een tot nu toe onbekende werkelijkheid voor mij. Goed dat jullie onze Jongens supporten en het Afrikaanse land eer aan doen. Dit land heeft veel meegemaakt op allerlei gebied en beleeft dit geweldige evenement als een enorme morele en economische ondersteuning en willen ook echt hun best doen om alle internationale gasten op hun best te ontvangen.
    Ben benieuwd hoe jullie dat ervaren.
    De spontane ontmoetingen onderweg lijken mij ook erg leuk, dat geeft de reis nog meer dat avontuurlijke.
    Wat zijn die olifanten groot zeg als je ze van zo dichtbij tegenkomt. Maar ik heb me laten vertellen dat de 'wildebeest' ofwel de buffel, het meest gevaarlijk is en dat de Afrikaan daar wel een straatje voor om gaat.

Nog veel plezier en avontuur gewenst en dat zal vast en zeker gebeuren gezien het oranjebruine onderbuikgevoel dat de laatste wedstrijd tegen Brazilië heeft bezorgd. jullie zijn voorlopig nog niet thuis en daar heeft de Ijslandse aswolk niets mee van doen.

Zonnige groet, Mariëtte

• 05 Juli 2010 - 18:46

Gerrie:

hoi Bernard en Han morgen weer een spannende dag dat is weer genieten, wanneer ze winnen blijven jullie dan in Afrika voor de grote finale als er natuurlijk nog kaartjes zijn,maar dat horen we wel,veel plezier morgen het is wel te hopen dat ze winnen maar je weet maar nooit met nederland.groeten van Gerrie Manoe en Judith

• 06 Juli 2010 - 10:24

Bernard En Han:

BACK IN CAPE TOWN!!
    - Good afternoon Holland, we're back again in Cape Town.
    - Vanmorgen begon al spectaculair in Hermanus. Wij waren vroeg opgestaan in de hoop de walvisboot de kunnen nemen om 9.00 uur. In de ontbijtzaal konden we even rustig gaan zitten bij een knapperend haardvuurtje. Kopje koffie er bij, wat wil je nog meer. Plotseling spatte een glas van de open haard uit elkaar... Gelukkig liepen we geen blessures op. Heerlijk ontbijt op een fantastische plaats.
    - Jammer genoeg was er veel te veel wind, even later gevolgd door forse regenbuien waardoor de walvistrip niet door kon gaan.
    - Rond 10 uur vertrokken via de kustroute (Whale Coast Route) terug richting Cape Town. Prachtige foto's gemaakt, jammer genoeg kunnen we deze hier nog steeds niet zelf plaatsen, hopelijk hebben we morgen daar meer tijd voor.
    - Uiteindelijk weer terug in ons hotel Harfield Guest House, it feels like coming home again.
    - Nu moeten we ons klaar maken voor de volgende belangrijke wedstrijd. We lezen hier in de plaatselijke krant dat er van onderschatting geen sprake is, dus dat stemt ons tevreden.
    - Het is hier afgelopen zaterdag bij Argentinie - Duitsland zo druk geweest dat het niet mogelijk was met de trein de stad te bereiken. Er waren 300.000 mensen op de been.
    - Er wordt veel gesproken over de volgende opponent van ons, maar we blijven er bij, eerst vanavond winnen!
    - UIteraard hopen we morgen een fantastisch verslag te kunnen plaatsen!

• 06 Juli 2010 - 16:53

Jolien & Jos:

Mijn gebedje voor het slapen gaan:
    'Lieve God, U, heeft de afgelopen tijd mijn favoriete zanger Michael Jackson, mijn favoriete acteur Patrick Swayze, mijn favoriete actrice Farah Fawcett, en mijn favoriete entertainer Ramses Shaffy tot U genomen... ...
    Ik wil U alleen nog even laten weten dat mijn favoriete elftal Duitsland is. Dank U.'