No Problem - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu No Problem - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu

No Problem

Door: bernardenhan

Blijf op de hoogte en volg Han en Bernard

02 Juli 2010 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

No Problem
Bernard en Han 02-07-2010
Een 6 tal uren voor de wedstrijd nog een verslag van de afgelopen 2 dagen
Bij een diner op 30-06 een fles wijn gedronken van het huis Eikendal.
Op deze fles voor het eerst een gebruiksaanwijzing gelezen:
voor mannen per dag 3-4 glazen, voor vrouwen 2-3 glazen per dag.
Een gebruiksaanwijzing waar je wat mee kunt?
Op 01-07 op weg van Knysna naar P.E. (Port Elisabeth)
- Onderweg foto’s gemaakt van het prachtige landschap. Meer bomen, vooral dennebomen en ook weer gebergte. Mooie struiken met roze bloemetjes (zie foto).
- Voor de lunch gestopt bij een golfresort, even een balletje slaan en weer verder..
- We zijn een dag eerder in P.E. dan gepland. Daarom bij een ander hotel geboekt maar dat ging niet helemaal goed, een dubbele boeking. Ondanks bevestigingsmails over en weer. Maar ook hier weer: NO PROBLEM. De hoteleigenaar heeft geregeld dat we bij een oudere mevrouw in haar grote woonhuis met zwembad mogen logeren (zie foto).
We werden ontvangen met koffie en speciale koeken die for our special guests from Holland had to be opened. Het was eigenlijk een soort verplichte visite waarbij de vrouw des huizes ons van alles vertelde. In korte tijd passeerde haar hele levensverhaal, 5 zonen waarvan 2 med.specialisten die in Canada wonen (als we ooit in de buurt zijn…). Canada vindt ze maar niks, altijd veel te koud en regenachtig. Aan een andere zoon heeft ze 1 miljoen rand geleend. Door de crisis is dat niet helemaal goed gegaan. Daarom ook verhuurd ze nu kamers.
- Gevraagd naar draadloos internet moest ze het antwoord schuldig blijven.
- We kregen ook een sleutel om ’s nachts binnen te kunnen komen, deze kwam uit een voor ons bekende kleur delfts blauwe vaas.
- Op de weg naar dit woonhuis kwamen we langs het hotel van de Brazilianen (zie foto). We zagen een heleboel mensen die stonden te kijken. Eerst wisten we niet wat er aan de hand was maar toen zagen we de Braziliaanse bus staan. Wij stopten maar dat was niet de bedoeling. Allerlei tv camera’s stonden opgesteld langs de weg in afwachting van de spelers die met de bus naar de training zouden gaan. Toen we er later langs liepen op weg naar het stadscentrum was de bus weg en stonden er nog steeds 3 camera’s opgesteld. Misschien later nog eens kijken.
- We are very happy that the hotelmanager arranged another place to sleep because everything is fully booked now. We met several people who didn’t have a place to sleep.
- Daarna wijntje gaan drinken. Het wijnboek was in de prachtige kleur oranje, de uitgezochte fles, een merlot, bleek later ook een oranje etiket te hebben. Als dat geen goed teken is. In dit restaurant verkopen ze ook Grolsch in de vertrouwde beugelfles, een plaats om naar terug te komen..
We hebben een vrouwelijke chinese ober. Ze studeert hier Building Economics. Voor het gemak heeft ze een alternatieve meer westerse naam: Anita. Eind van het jaar studeert ze af en kunnen we naar haar feest toe komen.
- We zijn nu op 02-07 na het ontbijt om 10.00 uur gearriveerd in ons Aristotle Guest House. We maken ons verslag af en maken ons op voor de volgende belangrijke wedstrijd, nog 3 te gaan….
- We moeten er rekening mee houden dat door de internetproblemen niet alle tekst en foto’s tijdig overkomen.

• 02 Juli 2010 - 13:15

Thom:

Voor alle spandoekzoekers, Han belde net: Het spandoek hangt rechts achter, tussen de dug-outs en de cornervlag, ongeveer bij de 16 meter. Veel succes met zoeken allemaal & hopen dat we winnen :D !!

• 02 Juli 2010 - 13:25

Jolien:

WHoehoehoei... lekker spandoekzoeken, wie hem het eerst gezien heeft wint! Wel fijn om te weten waar hij ongeveer te zien is, dan kijken we tenminste ook nog eens op het voetbalveld zelf! HUP HOLLAND HUP, menig jongensdroom zou uitkomen als we nu zouden winnen denk ik.
    Hoe dan ook, de temperatuur is hoog opgelopen hier, nog maar even en de bal gaat van de middenstip...

• 02 Juli 2010 - 14:48

Liesbeth Mouthaan:

Oeps, dat gaat niet zo goed. Laten we hopen dat het in de 2e helft beter gaat. Op deze manier wordt het er vast niet gezelliger op daar in South Africa.

• 02 Juli 2010 - 15:51

Liesbeth Mouthaan:

Mazzel toch nog goed gekomen. Bernard en Han jullie kunnen nog weer even verder en genieten van al het moois daar.

• 02 Juli 2010 - 20:40

Jos:

Wauw...en dat jullie in het stadion zaten. Legendarische wedstrijd!
    Op naar de halve finale!
    Whoooeehoeee!!

• 02 Juli 2010 - 22:38

Yannick & Thom:

Hee Bernard en Han,

Wat een wedstrijd! Bij de aftrap waren we vol vertrouwen! Maar naar 10 minuten kwamen we op een 1-0 achterstand. Door een blunderend Oranje met fouten die ze in de Jupiler Leaque nog niet maken. We wilden alle Oranje spullen al bijna opruimen:P. We hadden het kampvuur al bijna aangewakkerd, maar we besloten om toch nog maar even te wachten. In de tweede helft werd ons wachten beloond met de overwinning. Dit kwam ook mooi uit voor Nathalie die een feest geeft op de dag van de wedstrijd voor heel groep acht. De sfeer zat er al meteen goed in.
    Bernard en Han geniet van deze prachtige, historische overwinning! Dit zullen jullie nooit vergeten en er zal jaren later nog over gepraat worden. Maak er daar nog een mooi feest van!! En we hopen dat jullie pas na 11 juli terug zullen komen met een big smile en een beker!!! En dan hebben we het niet over een beker cup a soup:P

Groeten,

Henk, Bernadet, Yannick, Nathalie en Thom.

• 03 Juli 2010 - 08:54

Carla Derkse:

IN EEN WOORD wat GEWELDIG en wat was het spannend he jongens. op naar de volgende wedstrijd. grt carla

• 03 Juli 2010 - 09:00

Bernard En Han:

GOEDEMORGEN NEDERLAND!!!
    We hebben gisteren een geweldige dag beleefd. het verslag is in de maak incl. een paar leuke sfeerfoto's. Wordt vervolgd dus!!

• 03 Juli 2010 - 13:40

Meiden Service Cente:

Ring, ring, is er iemand...
    Ook wij hebben onder tropische temperatuen genoten van de wedstrijd.En des te mooier zijn jullie verhalen hier op deze pagina. Wij hopen dinsdag op nog spectaculaire foto's en verhalen. tot gauw en geniet ze daar.