Van Kaapstad naar Knysna - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu Van Kaapstad naar Knysna - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu

Van Kaapstad naar Knysna

Door: bernardenhan

Blijf op de hoogte en volg Han en Bernard

30 Juni 2010 | Zuid-Afrika, Knysna

30/06/2010 Van Kaapstad naar Knysna
Vanmorgen voelden we ons waarschijnlijk net als het Nederlands Elftal toen we onze spullen moesten pakken om naar een volgende locatie te vertrekken.
Gisteren toen we onze kaartjes hebben opgehaald bij het vliegveld hebben we meteen de gelegenheid te baat genomen om ons de TomTom nog eens goed uit te laten leggen. Dat is nu toch wel makkelijk. Blijkt dan een klein dingetje te zijn dat je niet weet en dan wordt het heel ingewikkeld. Nu niet meer dus, perfect in het Nederlands zelfs, worden we nu naar onze bestemmingen geloodst.
Onze PDCA cyclus gaat nog steeds goed, dit bleek maar weer toen opeens het lampje van de benzinemeter waarschuwde dat de brandstof bijna op was. We hadden de hele tijd nog geen benzinestation gezien, maar jawel hoor na een paar kilometer zagen we de letters Shell opdoemen.
Soms heb je met beroemdheden te doen, soms met heel gewone mensen. Als we het hebben over Botha en Pamela kunnen we ons een beeld schetsen van bekende mensen. In ons geval waren het degene die onze tank volgooide met benzine en het meisje achter de kassa waar de nota moest worden betaald.
De benzine is hier trouwens een stukje goedkoper dan in Nederland, we betaalden voor 48 liter 400 rand, voor de snelle rekenaars dit is 8,33 rand per liter, omgerekend ongeveer 90 eurocent.
De Tuinroute die we maken is een prachtige route. Eerst door het binnenland van Cape Town naar de kust waar we toevallig (op zoek naar een restaurant voor een klein hapje) in het plaatsje Reebok aankwamen. Fantastisch uitzicht op de Indische Oceaan (zie foto).
Onderweg nog bij een politiecontrole betrokken, maar toen ze onze oranje outfit zagen mochten we gewoon doorrijden. Als we wereldkampioen worden nemen we de eerste 4 jaar op vakantie alleen nog maar oranje kleren mee!!
Het zijn hier mooie soms 4 maar toch vooral 2 baans wegen. Dit is in het binnenland ook wel genoeg, want zoveel verkeer is er nu ook weer niet, behalve rondom de dorpen en steden dan. Omdat er niet veel plaats is om te passeren bestaat hiervoor een goed werkend systeem. Degene die een auto in zijn achteruitkijkspiegel ziet opdoemen die een stuk harder rijdt gaat naar links de vluchtstrook op zodat de ander makkelijk kan passeren. Als dank geeft de passant via zijn alarmlichten aan dat hij blij is dat hij vlot door kan rijden.
Toen we het hotel binnenkwamen kwam een Braziliaan op ons af lopen om ons een hand te geven en ons weinig geluk toe te wensen. Vinden wij helemaal niet erg want we winnen liever zonder geluk. We hopen dat waar we onderweg een hapje hebben gegeten de woorden van de eigenaar uit zullen komen: jullie als outsider worden de nieuwe wereldkampioen!
Tenslotte sluiten we af om wat over Knysna te vertellen (Reisgids Marco Polo):
“Charmante en kleurrijke plaats van de tuinenroute. Knysna (51.000 inwoners) ligt temidden van bergen aan een lagune (waarop wij nu uitkijken) en wordt omgeven door bossen. De stad werd in 1804 gesticht door George Rex. Zijn uitbundige levensstijl gaf voedsel aan het vermoeden dat hij een onwettige zoon van de Engelse koning George III was die Groot-Brittanie had moeten verlaten. In de 13 km2 grote lagune worden uitstekende oesters gekweekt (die gaan we vanavond dan maar even proeven). Knysna is dan ook de grootste oesterplaats van Zuid Afrika”.

• 01 Juli 2010 - 07:26

Bernard En Han:

Persoonlijk bericht voor Dominique: van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Een fijne dag toegewenst vanuit weer een zonnig Z.A.
    Verwachting voor vandaag rond de 20 graden, morgen 26, dan loopt de temperatuur letterlijk en figuurlijk hoog op..

• 01 Juli 2010 - 10:38

René:

Joho luitjes in den vreemde. Hoe kunnen we jullie nu herkennen tussen al die gele kanaries?? :-)

Leuke en bijzondere verhalen,keep them coming.

Groeten uit een bijna soppig Druten.

• 01 Juli 2010 - 13:05

Gerrie:

Bernard en Han ik heb iedere dag jullie nieuwtjes gelezen het is er erg gezellig zo te zien geniet er maar lekker van en morgen de grote wedstrijd hopelijk winnen ze, Dan is het natuurlijk weer groot feest.hier is het vandaag erg heet en morgen word het 34 graden maar dat overleven we wel

• 01 Juli 2010 - 17:42

Tonnie:

hallo Bernie en Han zeg even tegen van Marwijk dat Robben op rechts en Elia op links moet anders redden we het niet,ik wens jullie een geweldige dag met een mooie overwinning voor Oranje.groetjes uit Wijchen

• 01 Juli 2010 - 17:49

Dominique:

Bedankt voor de felicitaties! Ik heb een geweldige verjaardag hier. Enneh, die tip van Jos om zo'n vuvuzela te kopen zou ik niet opvolgen. Wat maken die dingen een ******herrie zeg! Ik wens jullie in ieder geval heel veel plezier bij Nederland-Brazilië, en laten we hopen dat jullie bij een historische wedstrijd zullen zijn.

Tot horens en de ZOMERSE :) groeten uit Vlissingen,

Dominique

• 02 Juli 2010 - 10:36

Bas, :

Beste Han en Bernard,

Vanuit het zonnige Dreumel wens ik jullie vanmiddag een mooie, spannende wedstrijd toe. Ik denk dat het 3-2 wordt.

Groetjes en nog veel plezier de laatste dagen

Bas