De dag van de wederontmoetingen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu De dag van de wederontmoetingen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu

De dag van de wederontmoetingen

Door: bernardenhan

Blijf op de hoogte en volg Han en Bernard

29 Juni 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

De dag van de wederontmoetingen, verslag geschreven vanaf 0.01 uur dinsdag 29-06-2010 in een nu zeer winderig Kaapstad

Vanmorgen bij het ontbijt hebben we afscheid genomen van onze gepensioneerde CEO’s van grote Zwitserse ondernemingen, voor ons Hans en Max. Ze zijn inmiddels, mede door het verlies van Zwitserland, Oranjesupporters geworden (zie foto).
Na het ontbijt op weg naar de wijnproeverij. Wel wat oponthoud door een groot autoongeval, maar uiteindelijk op weg naar Vineyard of Zevenwacht. Voor de echte wijnliefhebbers zie www.zevenwacht.co.za . Met een tweetal engelsen uit Manchester en een verliefd stel uit Singapore hebben we op de vroege morgen wijn geproefd. De sommelier Maggie heeft ons van alles over wijn uitgelegd. En nog meer, voor de engelsen was het belangrijk over hun “hangover” (kater) te komen. Het advies was eet een appel (wij kennen dat uit een andere reclame toch??).
Na dit intermezzo reden we naar Stellenbosch, een prachtig stadje met veel oude huizen van wel honderden jaren oud die allemaal op de monumentenlijst staan. Daar mochten we heel half uurtje luchten (om in termen van Robbeneiland te blijven). Daar kwam een auto voorbij met 2 voor ons bekende Nederlanders Jennie en Douwe. Gelukkig hadden wij onze oranjeoutfit aan waardoor we meteen gespot werden. Na dit hartelijk oponthoud konden we aan de terugtocht naar Cape Town beginnen. Een apart busje werd voor ons gecharterd om ons op tijd bij “the game”te brengen.
We werden keurig afgezet on the Waterfront waar we wonder boven wonder een volgende ontmoeting hadden met iemand die we al eerder hadden gezien. Dit was René, die we ontmoet hebben bij de wedstrijd Nederland – Kameroen en naast ons zat.
Dit moet geluk brengen zeiden we al tegen elkaar. Even later kwamen onze Zwitserse CEO’s in beeld en ook zij hebben de wedstrijd samen met ons meegemaakt. Laten we niet zeggen dat we er helemaal gerust op waren, maar gelukkig viel de 1-0 al binnen afzienbare tijd. Pak van ons hart, maar het zou toch wel prettiger zijn dat er nog een doelpunt bij zou komen. Gelukkig was niet alleen de keeper van Slowakije top, maar onze Maarten (van AJAX Amsterdam!!) Stekelenburg stak ook in bloedvorm. Na de 2-0 was er een groot feest met alle Nederlanders op het plein.
Daarna gezellig met René naar het Belgische restaurant den Anker om de overwinning te vieren. Zoals we ’s middags al gezien hadden waren de kleren van de obers veranderd van Zuid-Afrikaanse in de Nederlandse outfit. We hopen dat ze dit tenue nog t/m zondag 11 juli met verve zullen dragen.
Na een paar Belgische biertjes (uit de tap) gedronken te hebben, samen met Shelly (uit Zuid Afrika) met haar Nederlandse vriend Remco, was het tijd om een klein hapje te gaan eten.
Het kon bijna geen toeval zijn dat we toen de vierde bekende tegenkwamen, onze Belgische vriend, de FIFA bons Michel d’Hooghe. Meteen toen hij ons zag feliciteerde hij ons met “ons” succes. Toch leuk dat hij ons herkende. Hij was daar met een delegatie van Club Brugge bestaande uit de voorzitter met zijn echtgenote. Zij stelde zich voor als de vrouw van , maar dat vonden wij minder interessant, het gaat ons meer om wie is de man van.
Aan Michel gevraagd of het mogelijk was een foto van hem te nemen, geen probleem aldus Michel (zie bijgaande foto). Ook dit keer was hij vergezeld van zijn bodyguards. Hij vertelde dat het wel went, maar toch eigenlijk vervelend is etc. (Op het naast het restaurant gelegen water surveilleerde ook een politieboot).
Tevens heeft hij ons, als hoofd van het uitvoerend medisch team van de FIFA, nog onderzocht. Hij stelde vast dat onze lichamelijke conditie er zeer betamelijk uit zag. Gevraagd naar kaartjes voor de finale (we blijven opportunistisch/optimistisch) stelde hij dat deze al geruime tijd uitverkocht zijn???
Nog even terugkomend op de titel van dit verhaal: de dag van de wederontmoetingen:
een korte samenvatting = resumé:
1. Ontmoeting met Douwe en Jennie in Stellenbosch
2. Ontmoeting met René bij de wedstrijd op het grote scherm
3. Ontmoeting met de CEO’s idem
4. Ontmoeting met FIFA bobo Michel
Na een kopje koffie afgesloten met het maken van een paar foto’s van het (Oranje)team van het Anker (zie bijgaande foto). Ook hun de suggestie gedaan te komen met een speciaal Oranjemenu. Het voorstel om 10% commissie te krijgen werd in overweging genomen.
We zijn het er gezamenlijk mee eens dat onze PDCA cyclus (voor degenen die dit niet weten: Plan – Do – Check – Act) fantastisch functioneert.
Bij het boeken van onze reis hebben we rekening gehouden met de wedstrijden Spanje – Portugal in Kaapstad en Nederland – Brazilie in Port Elisabeth en dat komt voor 100% uit. (Wie zoet is krijgt lekker zoals ook al gemaild aan Judith Corbey).
Vanavond zijn we wederom door een taxichauffeur naar huis gebracht. Dit keer geen politie etc maar heeft ons via de kortste weg naar ons hotel gebracht. We hadden hem van te voren uitgedaagd dat hij 50 rand extra kon verdienen als hij ons in één keer naar ons hotel kon brengen en hij slaagde met vlag en wimpel. Ook hij moest wel van te voren nog even tanken (zie foto). De baas van het tankstation kwam persoonlijk naar ons toe om ons te feliciteren etc.
Nu tijd om naar bed te gaan.
Kaapstad, 29-06-2010 0.45 uur.

• 29 Juni 2010 - 12:03

Bernard En Han:

We hebben net de tickets opgehaald op het vliegveld voor de kwartfinale in P.E.
    Het spandoek hebben we net klaar gemaakt met touw er aan vast om vanavond op te hangen bij de wedstrijd Spanje - Portugal. We proberen dit achter één van de doelen op te hangen.
    We zien aan het aantal pageviews dat er flink gekeken wordt op ons blog (5500). Erg leuk, er staan mooie reacties op, reacties blijven welkom, we hebben toch niets te doen....
    We gaan nu naar Kaapstad voor de wedstrijd Spanje - Portugal. Er wordt gewaarschuwd voor enorme drukte.
    Het weer is jammer genoeg niet beste, it's raining cats and dogs, like they say here.

• 29 Juni 2010 - 12:24

Jolien:

5700 pageviews alweer..
    Vanavond weer een wedstrijdje spandoek spotten!
    Hopelijk trekt het snel open, zowel hier als daar.

• 29 Juni 2010 - 13:10

Ap:

Dag Han, ik ben verre van voetbalfan, is erg maar ja, dat krijg je wel of niet mee in je genen. Toch hoor ik wel graag dat Nederland wint uiteraard. En het blijft goed gaan ook al is de volgende wedstrijd een harde dobber. Zondag zaten Hans en ik met bezoek op ons terras in Emmerich en hoorden aan het gebrul uit huizen en uit tuinen de grote overwinning van het Duitse team. Daarna een enorm toeterconcert op straat alsof ze al wereldkampioen zijn. Ik lees uit je verslag dat jullie daar veel plezier hebben en veel leuke dingen meemaken. Is ook wel heel bijzonder. Is je van harte gegund. Geniet er van en blijft optimistisch over de oranje jongens ook al heb je geen kaarten voor de finale. Hartelijke groeten Ap

• 29 Juni 2010 - 17:38

Thom:

Heb net een sms'je van Han ontvangen: 'Door nieuwe regels spandoek in beslag genomen. Krijgen we na de wedstrijd (Spanje-Portugal) wel weer terug.' Dus we hoeven nu niet meer naar het spandoek in het stadion te zoeken, alleen nog twee gekke Hollanders ;-)

• 29 Juni 2010 - 18:06

Petra En Cor:

Volgens ons volgt half Nederland jullie op de voet. Wij genieten van jullie verhalen. En vooral Cor geniet van het voetbal. Prachtige foto's.
    Groetjes Petra en Cor

• 29 Juni 2010 - 18:46

Corry IJsveld:

Hey hallo Bernard en natuurlijk ook Han! Nederland staat voor een grote uitdaging a.s. vrijdag. Maar ik stond vandaag voor een bijna nog grotere uitdaging. Je moet FF(!) de site van Bernard en Han bekijken, hartstikke leuk. Daar zit ik dan al ruim een uur (ik weet dat ik niet zo snel lees maar toch ;-). Het roept ook wel vele o ja's bij me op, want ik was bijna 11 jaar geleden in Zuid-Afrika. Een geweldig land en als je daar dan ook nog naar een winnend Nederlands elftal mag kijken... fantastisch toch?

Ik wens jullie nog heel veel plezier de komende tijd en ehh...Han als je een dokter nodig hebt, je hoeft niet naar de Fifa hoor... je hebt dr.Bernard in hoogst eigen persoon bij je :-)

• 29 Juni 2010 - 22:38

Onderstaand het mailverkeer met onze FIFA man Michel d'Hooghe:

Beste dank.
    Het was leuk jullie opnieuw te ontmoeten.
    Bravo met oranje!!!go on!!!
    Michel

From: hanve000@planet.nl
    Sent: Tuesday, 29 June, 2010 14:10
    To: .........
    Subject: Ontmoeting 28-06 met de Ollanders incl. foto

Goedemiddag Michel,

Met dit slechte weer even tijd voor mailverkeer.
    We vonden het erg leuk je gisteren weer te ontmoeten.
    En nog meer dat je ons ook meteen herkende!
    Bijgaand de foto die we samen met jou mochten maken.

Groeten van
    Bernard van Hulst en
    Han Verhaegen

• 29 Juni 2010 - 22:47

Judith Corbey:

whaauw! Mooie tijd maken jullie door, dat Oranje nog een beetje knap voetbalt is eigenlijk alleen maar leuk meegenomen! Heel eerlijk gezegd heb ik zelf nog geen wedstrijd gezien. Vrijdag gaat het er dan toch van komen. Ga natuurlijk zoeken naar jullie spandoek. Zwaaien dus, ik zwaai terug.

Nu tijd om zoet te gaan slapen ;-)
    Truste, liefs!

• 29 Juni 2010 - 22:49

Bernard En Han:

- Vandaag een mindere dag qua weer zoals al vermeld. De tijd goed besteed met een mailtje aan Michel, zie aparte reactie.
    - We hebben in een bar (!?) een weddenschap afgesloten met een paar mensen uit Zuid Afrika dat wij wat te drinken krijgen van hen als wij winnen en wij hun wat te drinken geven mocht Brazilie "winnen". Verder hebben ze nog 2 kaartjes in de aanbieding voor deze wedstrijd. Wij gaan eerst maar eens zorgen dat we onze eigen extra 2 kaartjes aan de man of liever vrouw brengen.
    - In het stadion kwamen we René weer tegen. Onze hoeden vallen zo goed op dat hij ons op grote afstand al spotte.
    - Naast ons in het stadion zaten 2 piloten uit Dubai en Noorwegen die net waren binnen komen vliegen. Ja inderdaad ze hadden zelf nog een paar uur geleden gevlogen en waren meteen van het vliegveld naar het stadion gekomen. Ze hadden nog niets gegeten en wij mochten gezellig met hun chips eten. Ze vliegen met de echt grote jongens (Boeing 777) de wereld rond.
    - De 2 komende dagen zijn we on tour (ja Jennie en Douwe, ook wij) naar P.E. en hebben een overnachting in Knysna. We hebben daar een hotel geboekt voor niet te veel, maar wel met alles er op en er aan. Zie www.overmeergh.co.za
    Jullie zullen dus even ons verhalen moeten missen, misschien tijd voor jullie voor een reactie.

• 30 Juni 2010 - 06:55

Bernard En Han:

Another quick look at the site but no reaction for so far. We're even thinking in english now. Wat will that be when we're back in HOLLAND?
    After this day het year is half over, so is our holiday, but what to worry. After we visited South Afrika we have to work a copple of weeks and then we have another holiday. lucky us.
    The weather is looking good again, no more rain. A perfect day to travel.
    We're off now. Until later!
    Greetings.

• 30 Juni 2010 - 07:35

Jan :

Hallo Bernard,

Complimenten voor jouw vooruitziende blik. Gaan we ook van de goddelijke kanaries winnen?

Groetjes Jan

• 30 Juni 2010 - 10:33

Petra:

Ontzettend leuk om te lezen, die verslagen en de foto's erbij. Krijg je toch een andere indruk. In Nederland wordt de oranjekoorts ook steeds erger, overal komen er nog veel meer vlaggen en slingers tevoorschijn. Nog heel veel plezier toegewenst, wij blijven jullie volgen. Groetjes uit Winssen van ons allemaal.