Tafelberg - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu Tafelberg - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu

Tafelberg

Door: bernardenhan

Blijf op de hoogte en volg Han en Bernard

28 Juni 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Bernard en Han 27-06-2010 nummer 2 om 19.30 uur.
Vandaag na het ontbijt met de trein naar Cape Town. De trein die we dachten dat er zo aan kwam bleek alleen van maandag t/m vrijdag te rijden. Dan maar de weekendtrein weer een kwartiertje later. Kwam ook niet, bleek er zelfs een dienstregeling te zijn voor ook nog zaterdag en zondag apart.
Weer een tijdje later kwam de trein dan toch. Alleen het loket om tickets te kopen bleek gesloten. Nagevraagd bij de security (je ziet ze echt overal, ook in de wijk staan houten gebouwtjes die bemand worden door 1 of 2 mensen) en we mochten gewoon de trein in. Hier werkt alles net even anders. Er komt niemand controleren, alleen je komt het station niet uit zonder je kaartje in te leveren. En dat hadden we dus niet. We schrijven nu dan ook dit stukje vanuit het station. Morgen kunnen we pas een kaartje kopen… Nee hoor, dat is niet helemaal zoals het was/is. Je kon op het hoofdstation alsnog een kaartje kopen dat je daarna meteen weer mocht inleveren. Goed geregeld.
Vandaag stond het bezoek aan de Tafelberg op het programma. Hoewel je hem al van ver kunt zien liggen moet je toch maar zien te weten te komen waar de ingang is.
Nu hebben we inmiddels goede connecties met de politie, dus was het heel eenvoudig om onze vrienden weer in te schakelen. Zij vonden de afstand om te lopen echt te ver voor ons en lieten hun werk in de steek en liepen keurig met ons mee om ons te laten zien waar we een goedkope taxi konden vinden. Het klopte ook echt wel dat we deze afstand niet te voet moesten afleggen want het was echt een lange taxirit en ook nog behoorlijk stijgend naar het vertrekpunt van de kabelbaan naar de top.
De taxichauffeur was ook helemaal niet verkeerd. Hij legde ons haarfijn uit (gedeeltelijk in het Afrikaans) hoe het Apartheidsregime vroeger werkte en ook wat nu nog steeds de invloeden zijn etc.
Het is pas 10 jaar geleden dat hij als taxichauffeur ook blanke mensen mocht gaan vervoeren. Maar ook nu nog kan hij het zich niet veroorloven op bepaalde plaatsen met zijn taxi te blijven staan. Hij wordt onmiddellijk door de blanken verzocht om op te ….
Toen de Table Mountain op. Je gaat met een kabelbaan recht de lucht in. De cabine draait waardoor je een goed uitzicht hebt naar alle kanten toe.
Boven aangekomen weet je niet wat je overkomt. Je hebt een fantastisch uitzicht over de wijde omgeving van Cape Town en ziet ook bv. Robbeneiland goed liggen.
We hadden enorm geluk met het weer, het is vandaag de mooiste dag tot nu toe.
We hebben een mooie wandeling op deze berg gemaakt en foto’s van alle kanten van Kaapstad genomen, prachtige uitzichten!!
Zoals we al eerder vermelden hebben we ontzettend veel aanspraak in onze oranje kleding. Hup Holland Hup is vaak wel het minste wat er geroepen wordt. Met de supporters van andere landen worden de nodige discussies en tactieken besproken. Vreemd dat ze Nederland best goed vinden. Voor ons idee hebben we het echte Nederland nog niet gezien. Ondertussen knijpen we hem wel een “beetje”voor de wedstrijd van morgen. Laat het toch aub niet zijn dat ze al met hun gedachten bij Brazilie zitten…. Eerst de klus klaren tegen de Slowaken is waar wij nog alleen aan kunnen denken.
Daarna weer terug naar de begane grond, een taxi gedeeld met Dave, een Amerikaan. Het Nederlandse gevoel was er weer even: toch mooi een paar centjes uitgespaard.
In Cape Town naar de wedstrijd van Engeland gekeken, maar het bleken de Duitsers te zijn die aan het voetballen waren. Natuurlijk was het ontzettend oneerlijk dat het doelpunt van Engeland niet werd toegekend. Volgens Bernard hebben de Duitsers toch echt zeer verdiend gewonnen en ik ben geneigd hem daar gelijk in te geven, maar vind het wel moeilijk.
We zullen contact proberen op te nemen met onze “vriend” Michel d’Hooghe (ja mensen, nu even goed nadenken wie was dat ook al weer, het is ook al even geleden: we hebben hem ontmoet in het Belgische restaurant Het Anker waar we hem een paar drankjes hebben gegeven) dat het nu toch echt hoog tijd wordt dat de FIFA meer techniek moet inschakelen.
Nu maar hopen dat de kwartfinale Duitsland – Argentinie wordt (en Nederland – Brazilie).
De groeten maar weer.

• 27 Juni 2010 - 23:03

Ariadne:

Helemaal met jullie eens dat de Duitsers voetbalde!! De Engelsen waren echt hopeloos! Dicky was dus ook helemaal niet blij!!!! Waar was de verdediging???? En Rooney kan ook maar beter op de bank blijven zitten! Maar De duitsers hebben het wel echt verdient. Argentina- Mexico was another disaster! En nu maar duimen dat het morgen-voor ons hier op Curacao- wel goed gaat!
    Wat hebben jullie mooie foto's gemaakt!! schitterend.
    Tussen de wedstrijden door zien jullie toch ook nog een hoop. Hoop dat je foto's meeneemt naar curacao, Han, zodat wij ze ook kunnen zien!
    Verder veel plezier en we kijken natuurlijk weer of we de banner zien!!
    Ajuus,
    Ariadne & Dicky vanuit Curacao

• 28 Juni 2010 - 06:11

Han:

Good morning holland!!
    the day of another game we hope to win. First to our champions breakfast, afterwards to a winetrip. Maybe we planned it to get in the mood for 16.00.
    Jullie moeten een goed weekend gehad hebben met dat lekkere weer van 30 graden. Misschien wel weer iets te veel van het goede, maar niets aan te doen. Laten we hopen dat we goed op temperatuur blijven na the game.
    Begin hier toch echt al zenuwachtig te worden, het zou wat zijn als we net als D en Argentinie een makkelijke overwinning kunnen boeken. We zijn natuurlijk ook tevreden met een goal in de laatste minuut, maar als Nederlanders zijnde willen we toch ook wel eens een mooie wedstrijd zien.
    Bernard is er ook klaar voor, dus we gaan aan het ontbijt. Als alles goed gaat vandaag komt er pas morgen een verslag..

• 28 Juni 2010 - 07:22

Hans Van Leeuwen:

Han en Bernard leuk dat jullie het goed naar de zin hebben.

Een leuk verslag met mooie foto`s.
    Het oranje gevoel is volgens jullie verslag en de tv te vergelijken met het feest in zwitserland.

Veel succes en veel voetbal plezier.

Hans van Leeuwen

• 28 Juni 2010 - 08:47

Peter Van Den Hurk:

Han,

Ziet er goed uit jongen.
    Veel succes vanmiddag en ik hoop dat je nog een paar weken mag verblijven bij onze jongens.

Groet,
    Peter uit een warm Lauwe

• 28 Juni 2010 - 11:09

Arthur:

Geweldig dat jullie het daar zo naar je zin hebben.Bernard je kan rustig daar blijven,want je RABOkantoor in Utrecht is volledig afgebrand en is die man die naast je staat met dat spandoek niet Jorien!!
    Nog veel plezier daar en geniet ervan

• 28 Juni 2010 - 13:50

Matthijs Kobus:

hallo han
    Mooie foto met z,n drieen en dan met name het uizicht aan je rechter kant. Veel plezier en de groeten uit leeuwen. Prettige wedstijd tegen slowakeie

• 28 Juni 2010 - 20:24

Jolien:

Pappa, vader, Han... zie ik dat nou goed? Wordt je 'beesie' daar vastgepakt door een hete stoot?
    Liefs, je enigzins verontruste maar stiekem ook wel trotse dochter

• 28 Juni 2010 - 20:35

Ariadne:

Nou, we zijn door naar de volgende ronde! Heb helaas de banner niet gezien!! Was tie er wel??? De wedstrijd was beter dan de vorige wedstrijden maar als "we" van Brazilie willen winnen dan moet er toch nog wel 't een en 't ander veranderen!!
    Rust maar uit na zo'n enerverende dag!
    Groetjes,
    Ariadne

• 28 Juni 2010 - 21:06

Margreet:

Hoi Bernard,

Leuk om dit zo te lezen. Jullie treffen het wel met de wedstrijden (lees de uitslagen van de wedstrijden). Dat moet genieten zijn (alhoewel het voetbal wat minder was maar de uitkomst geldt)!!!! Nu ik jullie spandoek ken, kijk ik wel wat anders naar het voetbal, want waar staan jullie en zijn jullie in beeld (zelfs Frits speurt mee ;-). Wellicht dat wij jullie nog spotten.

Geniet nog van al dat moois!!!!

Groetjes
    Margreet

• 28 Juni 2010 - 21:53

Bernard En Han:

Toch een klein verslag nog vanavond na "the Game". Wzt zijn we opgelucht dat onze mannen het voor elkaar hebben gekregen. Laten we zeggen dat het een wedstrijd van de goalkeepers was.
    We gaan een verslagje uitwerken wat we weer gaan doorsturen naar Nederland en dan morgen geplaatst kan worden met een paar mooie foto's.
    Wat we gehoopt hebben is dan toch waarheid geworden: morgen de wedstrijd live in Kaapstad Spanje - Portugal en a.s. vrijdag eveneens live in PE (= Port Elisabeth) the game Holland - Brasil!!

• 29 Juni 2010 - 09:17

Berry Meegdes:

Han en Bernhard, het is hartstikke leuk om jullie te volgen via deze site. Ik hoop dat we met dit resultaatvoetbal de finale tegen de swingende duitsers mogen halen én winnend afsluiten. Ik ga er dus vanuit, dat jullie NIET over 9 dagen (reisstatus) terug zijn, maar niet eerder dan 12 juli naar huis komen. Veel plezier nog en blijven winnen. Groet Berry

• 29 Juni 2010 - 09:20

Bernard En Han:

Net voor het afsluiten nog het bericht van Berry gelezen. Wij hopen natuurlijk ook dat we voor de verlenging gaan. We hebben inmiddels een email gestuurd naar de Supp.club van Oranje om alvast 2 tickets te reserveren!
    Verder een mail gestuurd naar de Gelderlander.
    Hopelijk tarten we niet het noodlot met deze acties. Maar regeren is tenslotte vooruitzien!

• 29 Juni 2010 - 10:12

Meiden Service Cente:

Er is al genoeg gereageerd over die twee schone op de tafelberg, daar zeggen we niks meer over.
    Al hoewel, wacht maar eens tot wij achter de webcam zitten!!
    Jouw wens is wel uitgekomen een goaltje in de laatste minuut/seconde al was deze voor Slowakije. Wij genieten van het schitterende weer, en hopenlijk jij nog lang van Oranje en Africa.
    tot gauw.

• 29 Juni 2010 - 21:51

Joke:

Hey boys from Holland,
    Ik dacht "even" snel kijken hoe jullie het maken. Ben meer dan een uur aan het lezen en kijken geweest! Heel boeiend en leuk.Ik vind het geweldig voor jullie wat jullie daar allemaal meemaken en beleven.Moet dus nu goed op het spandoek gaan letten heb het nl. niet gezien, jammer jammer. Overigens Oranje zal nu toch moeten gaan voetballen tegen Brasil en wat de Duitsers betreft... (groeien die niet altijd in een toernooi?). We gaan voor Oranje, deal?
    Hele fijne wedstrijd vrijdag (hopelijk herkenning van het spandoek door de journalisten, even extra in beeld graag!)en nie verliezen nie, toch?
    Take care, veel groeten Joke