Oranje lacht en huilt met z'n allen in Brazilië. - Reisverslag uit Ewijk, Nederland van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu Oranje lacht en huilt met z'n allen in Brazilië. - Reisverslag uit Ewijk, Nederland van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu

Oranje lacht en huilt met z'n allen in Brazilië.

Door: Bernard

Blijf op de hoogte en volg Han en Bernard

06 Juli 2014 | Nederland, Ewijk

Han, voor jou moet het net zo zenuwslopend geweest zijn, als voor ons hier in Nederland. Spannende wedstrijd met een prachtig eindresultaat.
Wat een meesterzet van Van Gaal bij de strafschoppenserie!!!!!

Vier jaar geleden in Zuid-Afrika repten de spelers van het Nederland elftal herhaaldelijk over een missie. Nu in Brazilië doen ze het vooral met z'n allen. Met die lijfspreuk staat het Nederlands elftal woensdag in de halve finale tegen Argentinië.

Het was alsof Tim Krul het tegen Costa Rica nogmaals wilde benadrukken. De formatie van trainer Louis van Gaal op het WK bestaat niet uit 11 of 14 maar 23 spelers. Met nummer 23 op zijn rug keerde de keeper uiteindelijk 2 van de 5 strafschoppen.

Kwaliteiten
Krul was in de laatste minuut van de verlenging ingevallen voor Jasper Cillessen. Niet omdat de doelman van Ajax slecht keepte. Wel omdat Krul beter is in het stoppen van strafschoppen. Iedereen heeft nu eenmaal zijn kwaliteiten, zegt Louis van Gaal. Het is aan de bondscoach om die zo goed mogelijk te benutten.

Wissels
Dus bracht hij tegen Australië het talent Memphis Depay in het veld. De aanvaller bereidde de gelijkmaker voor van Robin van Persie (2-2) en tekende vervolgens voor de winnende treffer. Invallers Leroy Fer en opnieuw Depay scoorden tegen Chili (2-0). Klaas-Jan Huntelaar brak het verzet van Mexico (2-1) en tegen Costa Rica was het dus de beurt van Krul.

Eén team
Het was mooi om te zien hoe de keeper van Newcastle United naar zijn tweede gelaagde save werd bedolven door zijn ploeggenoten, incluis Cillessen die best even moest slikken na zijn wissel en een waterzak wegtrapte. Oranje lacht en huilt met z'n allen in Brazilië. Doelpuntenmakers vieren treffers met wisselspelers. Geblesseerde voetballers als Leroy Fer en Nigel de Jong peinzen er niet over om de selectie te verlaten.

Teamgeest
Mijn beste groep ooit, noemde Van Gaal zijn elftal in alle euforie over de zwaarbevochten zege op Costa Rica. De trainer heeft wel eens met betere spelers gewerkt, maar nog nooit trof hij een betere teamgeest aan. Niet de beste spelers maar de beste ploeg wordt volgens de bondscoach wereldkampioen. Er is dus nog volop hoop voor Oranje.

Clasie en Vorm
Van de 23 spelers gebruikte Van Gaal er al 21 op het WK. Alleen Jordy Clasie en Michel Vorm kregen nog geen speeltijd. Als het zo doorgaat met het Nederlands elftal, dan vervult Vorm woensdag een hoofdrol tegen het Argentinië van Lionel Messi en tekent Clasie voor de winnende treffer in de WK-finale. Want het Nederlands elftal doet het voorlopig echt met z'n allen in Brazilië.

De Oranje-internationals zijn in extase na het bereiken van de halve finales op het WK in Brazilië. Na de geweldige penaltyserie tegen Costa Rica, waarin Tim Krul twee strafschoppen stopte, kunnen de mannen van Louis van Gaal hun geluk niet op. Op Twitter uiten de internationals hun vreugde.

"Ik kan mijn gevoel niet omschrijven", schrijft Ron Vlaar op zijn Twitter-account. "Ik ben zo trots op mijn team. We hebben een ongelooflijke inspanning geleverd. Nu de halve finales!"

Focus
Ook Wesley Sneijder looft het elftal. "Ik ben erg trots op het team. Wat was dat een geweldige strafschoppenserie! Op weg naar naar halve finales!" Klaas Jan Huntelaar laat direct weten dat hij met de halve finales geen genoegen neemt en de focus alweer op het wereldkampioenschap ligt. "Trots, maar nog niet trots genoeg", tweet de spits.

De held van de avond deelt zijn vreugde ook via Twitter. "Ik ben zó trots dat ik onderdeel mag zijn van dit team en dit fantastische avontuur", schrijft Krul. "Dat is met geen enkele pen te beschrijven."

Ook gisteravond/nacht was het in altijd zo rustige Ewijk nog veel muziek van Oranje te horen. Fantastisch!!!!!

Groeten vanuit een bewolkt, maar droog Ewijk.

• 06 Juli 2014 - 10:34

Bert Wagenaar:

Hoi Han en Bernard.
    Wat een avond.
    Zo goed voetballen zoveel kansen en dan mag hij er niet in.
    Als ik zeker wist dat we de strafschoppen altijd zo nemen mag iedere wedstrijd
    op een verlenging uitdraaien.
    Wat een feest wat een spanning.
    Wij krijgen vast nog wel een uitzwaai wedstrijd voor de trainer in de Arena
    tijdens een van de kwalificatie wedstrijden.

Groet uit Wognum. Bert.

• 07 Juli 2014 - 17:12

Han En Bernard Verhaegen En Van Hulst:

Terug in Hollanda...lees ik in de trein je verslag Bernard. Ik zat in het stadion naast Erik die,al voorspelde dat Tim Krul er in zou komen. Toen we hem warm zagen lopen wistwncwe het zeker! De volgende meesterzet! Maar ik kan eigenlijk niet geloven dat dit het laatste moment bedacht is, ook al trapte Jasper Cillekens tegen een waterzak!? Hoe dan ook, fantastisch. Zo ook het laten staan van van Persie. Ondanks het feit dat hij weinig goede acties had hem toch laten staan voor de penaltie en Bruno Martens Indie gewoon wisselen nadat de falende spits van Costa Rica ook naar de kant was gehaald!