Een paar wetenswaardigheden - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu Een paar wetenswaardigheden - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu

Een paar wetenswaardigheden

Door: Han

Blijf op de hoogte en volg Han en Bernard

03 Juli 2014 | Brazilië, Rio de Janeiro

- het eten hier in de restaurants gaat vaak op basis van met zijn tweeen bestellen, alleen heb je een beperkte keuze en is duurder.
- bankjes om op te zitten heb ik hier in Rio niet gezien. Vraag me af od de mensen hier niet eens willen zitten. Misschien hebben de cafe's het zo geregeld, dan moet je als je wil zitten bij hen naar binnen...
- ook banken met pinautomaten voor buitrnlanders is hier behelpen
- veel auto's rijden met getinte glazen, zodst je niet/nauwelijk naar binnen kunt kijken. Bij taxi's bv wel lastig.
- bij de herhaling van de wedstrijd Nederland - Mexico zie ik een heleboel lege stoelen achter het doel. Voor mij toch een bevestiging vsn mijn gevoel dat het verdelen van de wedstrijdkaarten niet goed geregeld is.
- soms komt de kennis van andere talen van pas om te begrijpen wat gezegd wordt. Een mooi voorbeeld is escadrilades of zoiets wat me via het frans bekend voor komt als escaliers = trappen
- blikken van verstanhouding zijn ook vaak aan de orde. We zien allebei het zelfde en dan zijn woorden niet meer nodig...
- roken is altijd wel makkelijk in een land waar het mooi weer is. De restuarnats zijn wel overdekt maar veelal open richting straatkant. Je loopt een paar meter bij je tafeltje vandaan en kunt daar je sigaretje opsteken.
- toch wel opvalllend dat bij 5 vsn de 8 wedstrijden verlenging nodig was. Werd er dan toch voorzichtiger gespeeld dan in. De eerste ronde???
- als ik het goed bekijk moet Brazilie verliezen in de halve finale van Duitsland, dan komen er een heleboel kaarten vrij voor de finale en...kunnen wij dan eindelijk revanche nemen voor 1974...
- omdat het internet er regelmatig uit ligt heb ik inmiddels een schrift al half vol geschreven.

Morgen dan weer eens een keer echt vroeg opstaan. Het vliegtuig vertrekt rond 9 uur, het vliegveld is ca een uur rijden en je moet er zeker een uur van te voren zijn... Dus nu toch maar op tijd naar bed. Eerst spullen nog uitzoeken die mee moeten voor deze 3 dagen, spullen hier opruimen zodat ik die zondag zo kan meenemen e.d.
Groeten van Han

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Han en Bernard

Actief sinds 10 Juni 2010
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 75460

Voorgaande reizen:

20 Juni 2014 - 06 Juli 2014

Brazilie 2014

11 Juni 2012 - 18 Juni 2012

Droomreis van BernardenHan

Landen bezocht: