Vandaag 2 juli - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu Vandaag 2 juli - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu

Vandaag 2 juli

Door: Han

Blijf op de hoogte en volg Han en Bernard

03 Juli 2014 | Brazilië, Rio de Janeiro

Bij het nalezen van de verslagen zie ik toch nogal wat typefoutjes voorbij komen. Dat komt enerzijds omdat ik de verslagen moet schrijven op mijn Ipad, anderzijds ook omdat ik mijn bril niet gebruik. Ik ben er inmiddels wel achter dat ik die eigenlijk toch wel nodig heb...

Vanmorgen dan uiteindelijk tijd gemaakt, nu er geen voetbal is, om een stuk te gaan hardlopen. Met de metro naar het eerste station aan de Copacabana, daar uitgestapt en langs de Copacabana een stuk hardlopen tot voorbij het vierde station aan het volgende stuk strand, het ipanemastrand. Nog een stul verder kom je dan uit bij Caesar Park. Een half uur lopen. Eens kijken of de boys niet eens naar de training moeten. Dat lijkt er wel op, want er staat een heel peleton militairen opgesteld voor het hotel met plastic wapenscildencen gummiknuppels! Er zit nog een ander peleton te wachten in een open truck.ook staan er camerawagens geparkeerd en de cameramensen lopen rond in de hoop dat er zo iets gaat gebeuren. Dat duurt toch nog even. Eindelijk iets te beleven, de bus van het Nederlands elftal komt er aan! Echte mannen dragen oranje valt te lezen. Zou ik er dan toch een zijn...? Een stuk van de stoep wordt afgezet, ik sta precies goe bij de deur van de spelersbus, maar dat is dus niet de bedoeling...pech! Nu moet ik achter een paar anderen gaan staan en bovendien verder weg bij de bus, weg perfecte plek...
Uiteindelijk komen ze er dan aan, het is een kestie vsn op goed geluk foto's afdrukken in de hoop dxat ze er op staan. Je ziet ze maar heel even want lopen door een haag van militairen, dus ik zie ze pas op het laatste moment, net voordat ze de bus in stappen. Toch heb ik er een aantal op de foto staan, inclusief de boss van Gaal himself. Gauw even naar de andere kant van de bus gelopen. Jammer genoeg zijn het donkere remen dus je krijgt geen goede foto's. Ik zie Huntelaar, Kuijt en Sneijder zitten. Ze reageren ook echt als ze zien dat een Nederlander tussen de omstanders staat! Ze zwaaien en de duimen gaan omhoog! Toch wel mooi!

Op de terugweg weer hardlopen, je moet toch wat doen aan je conditie met al deze ongezonde leefgewoonten. Het valt me eigenlijk alleszins mee, het tempo zit er behooelijk in, er zijn er weinig die me inhalen. Op de heenweg was het 23, nu 25 graden, nog net te doen, maar verlies wel het nodige vocht...
Na afloop kom ik langs het Copacabana Palace, een prachtig hotel dat ook, net als Caesar Park, uitkijk heeft op de zee.er staan meer dan 30 auto's van Hyundai voor de deur, allemaal maatje groot! Wat is hier aan de hand. Nafevraagd hoe dat zit: hier zitten de mannen van de FIFA. Het is wel duidelijk dat zij nergens gebrek aan hebben! Niet verwonderlijk dat er her en der in de stad protesten zijn middels bv spandoeken tegen deze organisatie.

Een stukje verderop kom ik Nymar jr tegen, of in ieder geval zijn lookalike. Hij wordt geinterviewd en daarna ben ik toch maar zo brutaal de cameraman te vragen of hij een foto eil maken. Nymar vindt het goed. Heb ook een video gemaakt terwijl hij wat baloefeningen staat te doen.

  • 03 Juli 2014 - 11:52

    Sarah :

    Hee Han, zo te zien vermaak je je wel. Wie kan er nu zeggen dat ie een stukje gaat hardlopen op Copacabana? En dan ook nog Van Gaal en consorten spot?? Als je Huntelaar nog een keer ziet, aub even de groeten doen van mij ;) (en waar zijn de foto's?? Wat een geweldig verhaal. Geniet ervan!!

  • 03 Juli 2014 - 17:35

    Han En Bernard Verhaegen En Van Hulst:

    Hoi Sarah. Dankjewel voor je reactie! Leuk wat te lezen vanuit Ollanda. Je zou er bij moeten zijn hier! Had toch wat meer Portugees met je moeten oefenen! Vandaag nog een rustdag, morgen begint het voetballen weer. Ik maak nog en verslag van vandaag. De foto's volgen ook nog. Groeten van Han

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Han en Bernard

Actief sinds 10 Juni 2010
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 75513

Voorgaande reizen:

20 Juni 2014 - 06 Juli 2014

Brazilie 2014

11 Juni 2012 - 18 Juni 2012

Droomreis van BernardenHan

Landen bezocht: