Fifa - hotel NL - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu Fifa - hotel NL - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu

Fifa - hotel NL

Door: Han

Blijf op de hoogte en volg Han en Bernard

27 Juni 2014 | Brazilië, Rio de Janeiro

Vandaag een rustig dagje gepland, stukje schrijven vanmorgen, naar de Fifa office om mijn kaartje Nederland - Mexico in te leveren en dan naar de Copacabana. Zo gebeurdenhet okk maar toch net even anders dan ik verwacht had...

Bij de Fifa aangekomen werd ik snel uit de droom geholpen. Annuleren van je ticket moet 72 uur voor het begin van de wedstrijd en dan ook nog Zwitserse tijd is + nog eens 5 uur! 165 dollar het putje in! Had de vrijwilliger die ik de vorige keer nog gezegd 48 uur van te voren, dat bleek dus niet te kloppen, die man was er natuurlijk vandaag niet (misschien ontslagen?) anders had ik dat nog in de strijd kunnen gooien. Ook anderen bevestigden het verhaal van de 77 uur. Daarom heb ik het ticket toch maar uit laten printen, ook al kan ik het niet gebruiken. Nog even er aan gedacht fan maar met het NL elftal mee te vliegen, maar daar was het ook al te laat voor...

Voor de Fifa office stonden een heleboel Colombianen in de hoop nog een kaartje te bemachtigen voor de wedstrijd morgen hier in Rio tegen Uruguay, maar vergeefse moeite. Daar had ik twee dagen geleden ook al pogingen voor ondernomen, maar is een hopeloze zaak. Heb inmiddels een ander lijntje uitgezet voor evt. halve of hele finale, even afwachten...

Om toch nog iets aan sport te doen ( wel nodig met deze hoeveelheden eten en drinken!) een stuk gewandeld naar de Copacabana, op zoek geweest naar het hotel van het NL elftal, maar dat blijkt helemaal aan het andere eind te zijn bij Ipannema, het Caesar hotel. Bij twee hotels gevraagd, maar de portiers verstaan/spreken geen engels. Dan mag je het hotel in om het daar bij de lobby te vragen, beiden prachtige hotels, Windsor Plaza andere ook van de Windsor keten. In ene hotel met Colombiaan op de foto, in het andere hotel kwam ik een nederlandse ghanees (of omgekeerd) tegen. Geboren in NL, van Ghanese ouders. Was naar de wedstrijden van Ghana geweest, vertelde hoe mooi Fortaleze is. Betaalde daar voor een hotelkamer met ontbijt nog geen 40 euro! Moest hier voor 2 nachten 1.800 dollar betalen! Was dan ook wel een heel luxe hotel, maar gaf aan in Fortaleze ook een 3 sterrn hotel te hebben gehad. Extra jammer dat ik daar niet naar toe kan gaan!

Even dit bericht opslaan ivm internet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Han en Bernard

Actief sinds 10 Juni 2010
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 75457

Voorgaande reizen:

20 Juni 2014 - 06 Juli 2014

Brazilie 2014

11 Juni 2012 - 18 Juni 2012

Droomreis van BernardenHan

Landen bezocht: