Copacabana - Belo Horizonte - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu Copacabana - Belo Horizonte - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu

Copacabana - Belo Horizonte

Door: Han

Blijf op de hoogte en volg Han en Bernard

27 Juni 2014 | Brazilië, Rio de Janeiro

Na de hotels op naar de Copacabana! Derde keer dat ik er kom, maar nu op tijd en de zon is prima de luxe, ik zie op een bord net een stukje van het strand dat het daar 25 graden is even verderop staat al 28 graden. Ik gelooof zeker dat dit laatste klopt, het is behoorlijk warm, oo kal is het hier hartje winter! Niet te geloven toch... Copacabana is qua drukte te vergelijken met Zandvoort, maar daar houd de vergelijking dan ook mee op. Het is hier veel, ja hoe moet je het omschrijven... Er gebeurd gewoon veel meer, de Brazilianen of beter gezegd de "cariocas" willen zien en vooral gezien worden. Leuk om te zien dan ook! Maar dat is het niet aleen, er wordt van alles aangeboden op het strand. De normale dingen zoals allerlei dranken (aqua, aqua!) en eten, maar ook allerlei prularia zoals shirts van de voetbalteams, voetballen, wereldbekers, fluitjes, badlakens, kleden, vlafen, petten, hoeden, zonnebrillen, zonebrand, sieraden, kleding, ijsjes, noem het maar op. De verkopers lopen elkaar bijna voor de voeten en allemaal roepen dat je bij hen moet zijn encwat ze verkopen...
Ook weer iets om aan te wennen is dat op het zuidelijk halfrond de zon de andere kant op draait!

Opeens een hoop herrie op het strand, een hele groep Colombianen begint te zingen, daarop probeert een groepje uit Uruguay tegengas te geven, maar worden massaal uitgefloten en overstemd door de Colombianen. Hier op het strand wint Colombia met overmacht en ik gelof dat de wedstrijd wel eens net zo kan verlopen!

Ik lig heel relaxt op het strand een biertje te drinken en opeens schiet het door mijn hoofd, ik heb een vliegticket naar Belo horizonte, er van uit gaande dat Nederland tweede zou worden in de poule. En die wedstrijd is morgen, dus het ticket om te vliegen is vandaag! Ik weet wel dat de vlucht voor 's avond staat gepland maar opeens overvalt me een andere gedachte: misschien nog proberen om een vlucht te boeken vanuit Belo Horizonte naar Fortaleze. Dus op tijd naar la casa gegaan om dit na te ( laten) kijken op internet. Met twee computers hebben Anna en Juliana me geholpen vluchten te zoeken, uiteindelijk ook via andere steden etc. Maar het eind van het liedje was, ook al bleef ik nog dagen langer in Fortaleze, dat de prijs veel te hoog was. Jammer, maar niet geschoten is altijd mis...nu vanavond toch maar naar Belo H. Wie weet kan ik daar nog eens vragen,veen stoel die wordt gecancelld...blijven proberen!

Zo het is mooi geweest, nu op pad voor een hapje eten en dan naar het vliegveld. Tot later! Morgen dus geen verslag dan ben ik onderweg.

  • 28 Juni 2014 - 11:51

    Bert Wagenaar:

    Hoi Han,
    We zijn weer terug van vakantie hoeven we elkaar niet meer te appen.
    Steeds maar rekening houden met het tijdsverschil is soms dodelijk.
    Ik appen en jij ligt dan nog te slapen.
    Is het vanaf de kwartfinales mogelijk dat je het Nedelands elftal wel kan volgen.
    Heb je daar dan kaarten voor of moet je steeds overal achter aan.
    Ik heb al verschillende verslagen gelezen van je, maar Brazilië is geen goedkoop land.
    Is het niet eenzaam in je eentje het zou me niks lijken.
    Het is mooi dat we over twee jaar weer samen naar Frankrijk kunnen.
    Leuk dat je regelmatig schrijft weten wat je daar allemaal uitspookt.
    Vanavond ga ik weer voor de buis zitten en Brazilië volgen.
    Han veel succes en een groet uit Wognum.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Han en Bernard

Actief sinds 10 Juni 2010
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 75517

Voorgaande reizen:

20 Juni 2014 - 06 Juli 2014

Brazilie 2014

11 Juni 2012 - 18 Juni 2012

Droomreis van BernardenHan

Landen bezocht: