Problemen in Brazilie - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu Problemen in Brazilie - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu

Problemen in Brazilie

Door: Han

10 Juni 2014 | Nederland, Heerlen

Hoe dichter bij het WK komt hoe meer problemen er schijnen te zijn in het gastland. We zijn er inmiddels al aan gewend dat de stadions niet allemaal helemaal af zijn, maar daar zitten ze daar niet mee. Hoop het toch niet mee te maken dat de tribune waar ik mijn kaartje heb blijkt niet af te zijn en daar geen mensen kunnen zitten....
Dan vanmorgen op het journaal gehoord dat de metro misschien niet zal rijden. Voorlopig heeft de rechter de staking verboden, maar de vraag is hoeveel de mensen die staken voor 12% hoger loon daar mee om zullen gaan. Het blijft dan afwachten wat er in een stad gebeurd waar 20 miljoen (ja echt waar zoveel mensen wonen daar!!! Ik denk niet dat ik ze allemaal persoonlijk ga leren kennen in de 4 dagen dat ik daar ben) mensen grotendeels afhankelijk zijn van het openbaar vervoer...
Verder doen er steeds meer verhalen de ronde waarin gesproken wordt over georganiseerde misdaad. Politie is van dezelfde soort als in Amerika, eerst er op los slaan en dan eens kijken wat er eigenlijk aan de hand was... dus die gaan in ieder geval in actie komen als er iets aan de hand is.
Ik blijft positief, in Zuid Afrika waren er 4 jaar geleden ook veel verhalen over dit soort dingen, we moeten maar afwachten. En in zo'n grote stand zou het wel heel toevallig zijn net op de verkeerde plaats te zijn als er werkelijk iets gebeurd.