Salvador - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu Salvador - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu

Salvador

Door: Han

Blijf op de hoogte en volg Han en Bernard

03 Juli 2014 | Brazilië, Salvador

Vandaag op naar Salvador, hotel do Forte. Geboekt via het internet, heb een foto gemaakt van de boeking want kan niet printen.
Op tijd opgestaan om tijdig aan te komen op het vliegveld.
Met de taxi op pad om iets over 7 uur, vliegtuig vertrekt iets na 9 uur. Rit naar het intern. Vliegveld duurt een klein uurtje afhankelij van hoe druk het is. Dat valt wel mee, richting uit de stad is goed te doen, andersom staat het muurvast... Deze taxichauffeur vraagt keurig naar welk vlegveld ik moet, is ook onlogisch voor een binnenlandse vlucht naar het intern. Vliegveld. Maar die fout maak je maar 1x. Op jer vliegveld aangekomen is het bijzonder druk bij de incheckbalie, goe dat ik ruim de tijd heb genomen, want ik stap als een van de laatsten in het vliegtuig! In het vliegtuig zitten meer Nederlanders waaronder Joeri Mulder en Tom Egbers. Kijken of we in Salvador nog een praatje kunnen maken en/of een foto. Ik zit nu een keer echt helemaal achteraan, rij 32, stoel C aan het gangpad. 32x 6 = 192 passagiers. Of 186 als hier ook rij 13 niet bestaat zoals ik in een ander vliegtuig heb gezien. Lijkt wel op New York waar ze geen 13e verdieping hebben in de hotels.

Bij het uitstappen kom ik Joeri Mulder tegen en vraag of het gelegen komt dat ik met hem praat. Ja joh, geen enkel probleem! Gesproken over de prestaties,. Na de oefenwedstrijdencidd buiten verwachting. Maar je kunt zien dat er een echt team staat. Geen aparte groepjes, alleen Robin van Persie valt er een beetje buiten. Leuk om met hem te spreken. Hij moet nog iets meenemen uit het vliegtuig en ondertussen praat ik met 2 Amerikanen uit Oregon die het awesom vinden dat ik een ticket heb. Joeri Mulder komt langs en mengt zich in het gesprek. We lopen samen verder en praten nog wat. Ze hebben vandaag nog vrij en dat is maar goed ook, want Tom Egbers is ziek. Gevraagd ok een foto. Ook geen probleem, oh een selfie, ok, zegt Joeri. Laat Tom maar met rust, want die volet zich niet goed. Ik geef aan dat ik me ook niet wil opdringen. Is geen probllem zegt Joeri, maar als je ziek bent heb je daar even geen zin in. Toevallig kom ik even later Tom Egbers tegen, dus ik wens hem beterschap. Hoe weet jij dat nou, vraagt hij. Ik vertel dat ik net Joeri ontmoet heb. Vraag of hij het niet erg vindt om toch even een foto te maken. Als je er maar bij zegt dat ik niet op mijn best was bij die foto zegt hij. We lopen nog even samen op waarna we elkaar groeten en ik hem nogmaals beterschap wens.
Toch wel leuk met een paar bekendenOllanders te oraten en op de foto te gaan.

Een niet officiele taxi gevonden die me voot 80 real binnen de kortst mogelijke tijd naar mijn hotel wil brengen. De taxichauffeur in Rio kon er wat van, maar deze slaat alle records. Van de ene baan in de andere en weer terug. Ondertussen telefoneren en een vertaalprogramma inspreken waarop ik dan weer kan antworden. Natuurlijk gaat het over voetbal en we zijn het met elkaar eens dat Brazilie - Nedrland onze gewenste finale is. Op ee gegeven moment stoppen de banen op de snelweg,ver staan geen lijnen meer in welke baan je zit. Hier is het helemaal net een wildwaterbaan. Van links naar rechts encweer terug, je wett niet wat je mee maakt. Op een keer na gaat alles vlekkeloos, maar de auto achter ons in de rij nast ons waar mijn chauffeur naar toe rijdt gaat vol in de remmen waardoor een botsing net wordt voorkomen. Na een paar keer rondvragen komen we bij het hotel aan en ik bedank vooe deze rit. Ik krijg zijn tel.no. Voor als ik de volgende keer een taxi nodig heb. Ik weet niet of ik dat nog eens ga doen..

Aangekomen in het hotel wacht me een prettige verrassing. Niet alleen is de boeking in orde, ook de dame aan de receptie spreekt me uiteindelijk in het Nederlands aan. Ze is in Brazilie geboren en heeft de laatste 10 jaar in Nederland gewoond. Ze is pas net een paar maanden terug in Brazilie en net een paar weken werkzaam in dit hotel. Zij is de enige die Engels en dus Nederlands spreekt. Is toch wel erg makkelijk want een plattegrind hebben ze niet voor mij. Maar van haar krijg ik uitleg hoe te lopen etc. Gaat helemaal goed komen.

Zo ik ga naar buiten, een hapje eten en de beol hier verkennen. Groeten van Han

  • 04 Juli 2014 - 11:44

    Jos:

    Wat te gek dat je een ticket voor de kwartfinale hebt geregeld! Heerlijk vooruitzicht lijkt me dat. Wat een avontuur, Han. En al die voetballers en journalisten die je daar ook ontmoet?! Je wordt zo zelf bijna ook een BN-er :-).
    Hier leven we ook erg toe naar de kwartfinale…eerst vanavond maar eens anderen aan het werk zien…

    Geniet ervan!
    Hoi,
    Jos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Han en Bernard

Actief sinds 10 Juni 2010
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 75491

Voorgaande reizen:

20 Juni 2014 - 06 Juli 2014

Brazilie 2014

11 Juni 2012 - 18 Juni 2012

Droomreis van BernardenHan

Landen bezocht: