Sao Paulo - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu Sao Paulo - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu

Sao Paulo

Door: Han

Blijf op de hoogte en volg Han en Bernard

21 Juni 2014 | Brazilië, São Paulo

Goed aangekomen in Sao Paulo, lokale tijd 5:30 uur. Vanuit Amsterdam vertrokken rond 18:00 uur naar Rome. Onderweg hoorden we al dat de ruststand van de wedstrijd Costa Rica - Italie 1-0 was, uiteindelijk ook zo gebleven. Het was te merken in Rome, niet iedereen was even vriendelijk, ook de paus was aangedaan, maar bood toch een hartelijk welkom. Met hem besproken dat wat mij betreft Nederland mag verliezen van Chili, liefst dan met 5-4, zodat er toch genoeg te genieten valt. Het kostte wat moeite uit te leggen waarom: als ze tweede worden is namelijk de reis naar Belo Horizonte maar kort, daar heb ik ook al een vliegticket voor. Wordt Nederland eerste in de poule dan moet ik helemaal naar Fortaleze, in het hoge noorden!
De vlucht vanuit Amsterdam was ok, een plaats bij de nooduitgang waardoor je veel beenruimte hebt en een plaats vrij in het vliegtuig naast mij! Van plaats geruild zodat 2 vriendinnen naast elkaar konden ziten, zo kwam er bovendien een plaats vrij naast een Nederlandse, daar uiteindelijk mee aan de praat gekomen. Bleek een journaliste te zijn die o.a. Schrijft voor Ajax, Supportersclub van Oranje en nog 4 andere bladen. Doet haar promotieonderzoek naar (de invloed van) vrouwen in het voetbal in 2020. Op de tussensrop in Rome kwamen we een groep mannen tegen die met hun voetbalteam elk jaar een uitstapje maken. Een van die mannen komt voor zijn werk vaker in Rio de Janeiro en heeft slaapplaatsen geregeld en er voor gezorgd dat ze in 6 dagen 3 wedstrijden gaan zien: 22/6 Belgie -Rusland, dan Nederland en ook nog op 26/6 Ecuador-Frankrijk in Rio. Fantastisch gepland! Een van die mannen eerkt voor PriceWaterhouseCoopers en vertelde dat zijn bedrijf als sponsor van Oranje ook kaarten heeft voor de wedstrijden. Besproken dat hij evt. kaarten kan regelen. Wie weet komt het er van.

Vanuit Rome rond 22:00 vertrokken en hier aangekomen om 10:30, lokale tijd 5:30. Een lange reis, maar wonder boven wonder was er weer een plaats vrij in het vliegveld en ook weer naast mij zodat ik mijn benen wat makkelijker kwijt kon! Maar blijft behelpen in zo'n vliegtuig op zo' n lange vlucht. Goed dat ik een paar drankjes op had, dan slaap je toch iets makkelijker in.

Aangekomen in Sao Paulo had ik de nodige bekijks met mijn Oranje kleding. Er wordt op verschillende manieren op gereageerd, sommigen doen net of ze het niet zien, sommigen glimlachen, anderen beginnen te roepen en vaak wordt je aangesproken of willen ze met je op de foto. Wel leuk meestal.
Ik kwam in gesprek met 2 Nedrlanders Patrick en Laurant, do
Ie wisten te vertellen dat wasrschijnlijk het ticketoffice al om 8:00 open zou gaan wat een rit op en neer naar het vliegveld zou uitsparen! Het bleef tot het latste moment onduidelijk, maar uiteindelijk geluk en het eerste kaartje is in de pocket. Voor eat betreft het tweede kaartje lijkt het er nu op dat dit en ticket is voor de volgende ronde zonder dat het uit maakt of Nederland eerste of tweede wordt, maar daar heb ik nog geen duidelijheid over, we gaan het zien.
Uiteindelijk met een taxi aangekomen op mijn logeeradres, em heel eind rijden, heel veel hoogbouw gezien, jammer genoeg geen foto's kunnen maken want de batterij van mijn telefoon was leeg. Gelukkig had ik het adres vannacht nog opgeschreven zodat ik wist waar ik moest zijn. Stel je voor dat ik het alleen in de telefoon had opgeslagen! Ik zit hier op eeen appartement met Daniela, een heel vriendelijke vrouw die me ook aanraadde geen kostbaarheden mee te nemen etc. Ze vertelde dat zakkenrolers zeer actief zijn en natuurlijk goed kunnen zien dat ik een buitenlander ben etc. Opletten dus. Ik heb kopien gemaakt van paspoort, rijbewijs en passen en die neem ik aleen mee, verder gewoon alleen geld los in mijn broekzak en apart in een etui rondom mijn buik. Hopen maar dat dat goed gaat.
Zo inmiddels is de telefoon ook weer opgeladen, eens kijken of ik foto's kan plaatsen. Dadelijk de stad in, heb al begrepen dat ik eerst met de trein moet, daarna verder met de metro, we gaan het zien. Een fijn weekend! Groeten van Han

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Han en Bernard

Actief sinds 10 Juni 2010
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 75517

Voorgaande reizen:

20 Juni 2014 - 06 Juli 2014

Brazilie 2014

11 Juni 2012 - 18 Juni 2012

Droomreis van BernardenHan

Landen bezocht: