D-Day - Reisverslag uit Charkov, Oekraïne van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu D-Day - Reisverslag uit Charkov, Oekraïne van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu

D-Day

Door: Bernard en Han

Blijf op de hoogte en volg Han en Bernard

13 Juni 2012 | Oekraïne, Charkov

Vandaag moet het dan gebeuren...
Veel Duitsers kijken ons glimlachend aan..
Wij glimlachen terug en denken/hopen onze tijd komt nog...

Gisteravond een mooie tijd gehad vlakbij de fanzone. Een leuk restaurant in de buitenlucht met eten, drinken en de wedstrijden. Vanaf Half 7 tot half 1 eten en drinken voor 4 personen voor in totaal omgerekend 36 euro, prijzen uit de jaren 70. Zo ziet het er hier trouwens ook uit.

Met de taxi terug naar ons hostel was nog geen eenvoudige zaak Meer dan een uur onderweg ivm verwarring over het adres. Een taxichauffeur die geen word Engels verstond en steeds geïrriteerder raakte. We merkten op een gegeven moment dat we beter geen grapjes meer konden maken anders liepen we nog de kans er ergens in een achterbuurt uitwast te worden. Uiteindelijk bood het het kaatje van
ons hostel uitkomst en ging hij zowaar over tot het gebruik van zijn TomTom! Toen waren we er dan ook binnen het halve uur, we gingen echt van de ene kant van de stad naar de andere kant. Jammer dat het donker was anders hadden we een mooie sightseeing tour gehad.

Aangekomen bij ons hostel vielen we de taxichaufeur om de nek die toch ook wel blij was het adres gevonden te hebben. De muziek beneden stond weer hard aan, maar toch vielen we snel in slap, de vermoeienissen en misschien de kleine hoeveelheid drank deden hun werk.

Vanmorgen fris weer op en met bus en metro naar de stad, tijdens ons ontbijt/lunch kijken we uit op de straat naar de fanzone waar we de ene bus na de andere langs zien trekken vol met Nederlandse supporters. We lezen dat er 10.000 supporters worden verwacht. We gaan ze tellen!
Onderweg zagen we een reusachtige term meter die al op 35 graden stond. We zoeken de schaduw op, gelukkig waait er een lekker windje.

We hebben het gevoel dat het nog weinig leeft in Nederland maar hopen morgen op een heleboel enthousiaste reacties na onze, al dan niet klinkende, overwinning!

Donderdag gaan we met de auto van Edwin en Bert naar een prachtig meer ca. 40 km. Verderop war we in een uitstekend restaurant de wedstrijd gaan evalueren. Badhanddoek en zwembroek toch niet voor niets mee genomen!
Voor ons maakt het niet uit dat ze slecht voetballen maar wel dat ze winnen.

We hopen morgen met een mooi resultaat weer een berichtje te versturen. Veel plezier vanavond!!!

• 13 Juni 2012 - 10:19

Manoe:

Veeel succes en plezier vanavond!!!!

• 13 Juni 2012 - 14:44

Co De Bondt:

Laten wij hopen dat vanavond een top avond gaat worden. Mijn uitslag.
    2-1 winst voor Nederland.