Belo Horizonte 2e vervolg - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu Belo Horizonte 2e vervolg - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu

Belo Horizonte 2e vervolg

Door: Han

Blijf op de hoogte en volg Han en Bernard

29 Juni 2014 | Brazilië, Rio de Janeiro

Normaal grsproken zijn de wedstrijden veel later oo de dagen dat verstoort toch wel de voorbereiding. Normaal leven ze al uren van te voren naar de wedstrijd toe. Maar ook nu staat de barbeque aan en is er van ales te tetenvenvte drinken.vde een bied me dit aan, de andere weer war anders, ik kom niets te kort.
Er blijkt ook een aparte ruimte te zijn waar een groot videoscherm staat opgesteld. Daar naar toe voor het kijken van de eerste helft, het gaat goed zeker als Brazilie scoort, maar na het tegendoelpunt van Chili wordt de opgewondencstemming even iets minder. Ze hebben wel in de gaten dat het geen makkie,wordt. Jammer genoeg ontaart de wedstrijd steeds meer in een vechtstrijd, Nymar jr wordt vakkundig gesloopt, het voetbal wordt er niet beter op en scheidsrechter Webb heeft ook niet zijn beste dag.. Het geloof in de verdediging van B is niet groot, eigenlijk hebben ee maar een goede speler wordt gezegd. Over het ned. Voetbal zijn ze goed te spreken, blijkt dat het resultaat hier telt.bik leg uit dat er nog maar 7 vd 23'spelers hetzelfde zijn als 4 jaar geleden en dat wij ook maar een redelijke verdediger hebben (Vlaar).

Ik hoef denk ik niet uit te leggen hoe spannend het is, zeker met op het laatst de penalties! En dan gebeurt uiteindelijk toch waar iedereen op hoopte, Brazilie wint en julio Caesar is de grote held! En ik heb geluk gebracht! Daar moet op gedronken worden!
Uiteindelijk komt er voor mij een einde aan het feestje, ik moet terug naar Rio.

Ik bedank iedereen voor de geweldige ontvangst en de bijzonder leuke ontmoeting en Deude brengt me naar de taxi die ik kan delen met een paar andere mensen. Ook hier weer volop gesprekstof. Na een lange rit kom ik aan op het vliegveld waar ik een gele zee van mensen zie. Het is mudvol, lange rijen overal, maar ik heb het geluk dat ik mijn incheckpapieren al heb!
Ik kom net op het goede moment aan want op ee grot scherm zie ik het prachtige eerste doelpunt van Colombia. De mensen zijn duidelijk voor dit land, er wordt flinkg geklapt voormdit prachtige doelpunt, wat een balaanname encdam meteen uitmde draai... Zou zou iedereen een doelpunt willen maken, daar kun je over dromen...
Een grote groep Chilenen komt voorbij. Spontaan wordt gezongen: adios chili, uiteindelijk begeleid door een klatrend applaus, mooi gebaar.
Uiteindelijk met de nodige vertraging vertrokken en ook in het vliegtuig wordt voor Brazilie gezongen... Vriendelijk wordt door de stewardess verzocht het tijdens het opstijgen even rustig aan te doen... Na het opstijgen keert de rust weer in het vliegtuig en komen we rond half elf aan op het int. Vlrgveld. Met de bus nog een uur en dan ben ik weer terug na een vermoeiende trip.

  • 29 Juni 2014 - 15:01

    Thom:

    Wat een mooie verhalen! En wat een gastvrijheid daar in Belo Horizonte, geweldig!

  • 29 Juni 2014 - 15:39

    Edwin Brouwer:

    Heel mooi te lezen Han dat je zo wordt ontvangen. Het moet echt een geweldige gebeurtenis zijn zo!
    Ik hoop dat je vanmiddag geniet van het Nederlands Elftal, dan doen wij dat ook. Je zult vast wel weer leuke mensen ontmoeten waarmee je gaat kijken!!

    Groet,

    Edwin

  • 30 Juni 2014 - 03:52

    Han En Bernard Verhaegen En Van Hulst:

    Ja BH was geweldig! Vandaag de wedstrijd qua afloop zeker goed. In mooi restaurant gekeken, ook met aardige mensen, zie mijn verslag. Groeten van Han

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Han en Bernard

Actief sinds 10 Juni 2010
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 75450

Voorgaande reizen:

20 Juni 2014 - 06 Juli 2014

Brazilie 2014

11 Juni 2012 - 18 Juni 2012

Droomreis van BernardenHan

Landen bezocht: