Nederland - Argentinie - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu Nederland - Argentinie - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu

Nederland - Argentinie

Door: Han

Blijf op de hoogte en volg Han en Bernard

09 Juli 2014 | Nederland, Heerlen

Het leven van alledag neemt weer zijn loop. Na maandagavond te zijn aangekomen in Heerlen een hele wasmachine met vooral oranje spullen gedraaid, boodschappen gedaan en al weer twee dagen gewerkt. Vanmorgen weer verkleed naar het werk en al meteen een gezonde spanning voor de wedstrijd van vanavond. Gelukkig zorgt het drukke werk er voor dat je niet te veel er mee bezig kunt zijn, maar regelmatig komen collega's deze dagen langs om live de verhalen te horen over wat ik in Brazilie allemaal heb meegemaakt.

Mijn mailbox zat helemaal vol met meer dan duizend mailberichten, vol met reacties via internet en facebook. Wel erg leuk, ben er nog lang niet doorheen om al deze berichten te bekijken. Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Het was een vreemde gewaarwording voor mij om als nieuwe fan van Duitsland supporter te zijn. Had op het werk het er wel al over dat het een makkelijke overwinning voor Duitsland zou worden van 3-0, maar dat dit de uitslag zou zijn is toch wel iets te veel van het goede. Brazilie werd volledig gedeklasseerd zoals de Belgen plegen te zeggen... Nog even voor de duidelijkheid: fan van Duitsland alleen maar vanwege het feit dat dan meer kaarten voor de finale beschikbaar zullen komen en ik stil de hoop heb daar nog naar toe te kunnen. Heb vandaag een paar lijntjes uitgezet om aan kaarten te komen. Duidelijk is wel dat de Duitsers een dag voorsprong op ons hebben om kaarten te bemachtigen.

En dan de wedstrijd van vanavond, ik maak nu ook de voorbeschouwingen mee van de wedstrijden, dat is toch echt heel anders dan wanneer je het in Brazilie moet doen met alleen Portugees commentaar van de Brazilianen...

Een van de uitspraken die ik hoorde was van Tom Egbers (toch wel leuk om hem nu op tv te zien nadat ik nog maar een paar dagen geleden met hem heb gesproken en op de foto stond) dat in de Tour de France gisteren een Duitser had gewonnen gevolgd door een Duitse voetbalzegen. Het zou mooi zijn de overwinning van Lars Boom vanavond te kunnen laten volgen door een zege van onze jongens.

Ik wens jullie een fantastiche wedstrijd vanavond vanuit een de hele dag al regenachtig Heerlen! Groeten van Han