Ticket wel of niet? - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu Ticket wel of niet? - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu

Ticket wel of niet?

Door: Han

Blijf op de hoogte en volg Han en Bernard

01 Juli 2014 | Brazilië, Rio de Janeiro

Na mijn positieve verhaal van gisteren was het 's avonds weer heel anders! Een whatsapp van Tamara waarin ze vertelde dat de Mexicaan verkeerde tickets had gebracht: ging om de wedstrijd van Frankrijk! En dat is duidelijk niet de bedoeling. Tamara gaf verder aan dat ze via de KNVB nog ingangen ging aanboren. Ik er niet gerust op, een onrustige nacht was het gevolg. Had ik nota bene de dag ervoor nog 2 kaarten afgeslagen van iemand die ik bij het hotel van Oranje had getroffen (verhaal volgt nog apart). Ik o
Kon me wel voor mijn kop slaan, had hem ook nog berteld dat hij de kaarten op tijd moest inleveren. 'S morgens dus al vroeg op, ik dacht laat ik het bij het hotel vsn Oranje nog eens proberen, misschien is hij er wel weer om zijn kartjes te verkopen. Een half uur daar rondgehangen, maar niet te zien. Wat nu te doen? Dan maar naar het ticketoffice van de FIFA. Daar aangekomen de man iet aangetrofen. Eel een aantal mensen die kaarten te koop hadden, hoge prijzen! Uiteindelijk iemand getroffen die eerst 1.500 real wilde, uiteindelijk uitgekomen op 1.000 real (ca 325 euro). Maar zoveel geld had ik niet. Afgesproken dat ik naar het winkelcentrum vlakbij zou gaan waar vast wel een bsnkautomaat zou staan. Maar hier in Rio is blijkbaar ales anders dan in Sao Paulo. Waar je in SP bij wijze van spreken op iedere straathoek kunt pinnen is dat in Rio niet het geval. Kon alleen met mastercard terecht... Terug naar de kaartverkoper, verhaal uitgelegd voorzover mogelij want sprak alleen Portugees... Aangegeven dat ik naar mijn appartement moest etc om geld te kunnen pinnen. Aangeboden 100 real alvast te betalen en dat hij het kaartje voor me moest vast houden. Snapte hij niets van. Gelukkig had ik pen en papier bij me, zo was ook de prijs tot stand gekomen. Opgeschreven 1.000 totaal, ik betaal nu alvast 100, straks over een uur(12:31 uur) de volgende 900. Akkoord mits binnen een uur terug. Dat werd een race tegen de klok, meteen maar een taxi genomen ipv lopen naar de metro. Dan bij info stand navragen waar pinnen mogelijk en de creditcard ophalen. Inmiddels 30 minuten voorbij. Hardlopen naar het adres waar de bank zou zijn, nee deze bank niet, waar dan wel, paar straten verder, daar ook niet. Waar dan wel? Je wirdt er gek van! Bleek uiteindelijk bij de Citybank te zijn, weer een paar straten verder! Maar uiteindelijk gelukt! Nu nog een taxi vinden en z.s.m. Terug. Na een uur en 4 minuten terug, man niet te vinden... Maar dan opeens staat hij voor mijn neus met een stralende lach! Was even bij de Fifa naar binnen gegaan. Had me voor niets druk gemaakt... Ik had geprobeerd op zijn gemoed in te spreken en dat was wonderbaarlijk goed gelukt! Toch een kaartje.

Met Tamara contact genomen om dit door te geven zodat ze niet meer voor een kaartje hoefde te zorgen. Had nog goede tips voor de volgende keer: vliegreis boeken via www.skyskanner.com en hotel via booking.com.

Net dus ook een hotel geboekt via deze site, heb allen niets op papier, wordt bevestigd via mail, maar heb ik hier niet. Daarom foto gemaakt van de booking, gaat vast wel goed komen (hoop ik).

Alweer tijd voor de volgende wedstrijd dus het verslag bij het Caesar Park hotel houden jullie nog even te goed.
Groeten van Han

  • 02 Juli 2014 - 00:51

    Ariadne:

    Man, ik krijg hartkloppingen van jouw verhalen!!! Wat een gedoe om een kaartje te bemachtigen!!!
    Maar toch gelukt!!!!
    Heb je de andere wedstrijden tussen de bedrijven nog kunnen zien??
    Morgen heeft iedereen- en ook jij- rust! Het is hier Dia di Bandera. Vlaggetjes dag/nationale feestdag. De ook rust.
    We gaan met de honden bij Roi Rincon - waar die natuurlijke bron is-wandelen. daar was ik vanochtend met de 2 kleintjes. die vonden niks leuker dan door dat beekje rennen!!! Heen en weer, op en neer! en een modder!!!

    nou rust ze en tot het volgende verhaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Han en Bernard

Actief sinds 10 Juni 2010
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 75430

Voorgaande reizen:

20 Juni 2014 - 06 Juli 2014

Brazilie 2014

11 Juni 2012 - 18 Juni 2012

Droomreis van BernardenHan

Landen bezocht: