Rio donderdag 26 juni - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu Rio donderdag 26 juni - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu

Rio donderdag 26 juni

Door: Han

Blijf op de hoogte en volg Han en Bernard

27 Juni 2014 | Brazilië, Rio de Janeiro

Vanmorgen nog steeds geen internet. Jet is rustig in het appartement, alle drie zijn ze weg, net nu ik had willen vragen me te helpen bij het zoeken van een vlucht naar Fortaleze! Wel al gezien dat er een printer aanwezig is, hopelijk doet deze het. Jet douchen is wel een bijzondere gebeurtenis, als je de waterkraan dicht draait begint meteen het licht harder te branden! Wat dat met elkaar te maken heeft weet ik niet... Ze hebben hier okk speciale droogrekken voor de kleren, het bijzondere is dat je ze omjoog kunt trekken zodat je re onderdoor kunt lopen nadat je de was hebt opgehangen en de hele boel onmhoog hebt getrokken.

Vandaag staat de tocht naar het grote Christusbeels op het programma. Het is weer een mooie dag, rond de 27 graden. Omdat het beeld bij bewolking en regen vaak in de mist hangt metten maar de kans waargenomen om te gaan. Gelukkig op tijd vertroken want ook nu zijn de wachttijden behoorlijk. Met het treintje naar boven is niet te doen, wachttijd 4 uur! Gelukkig is er een alternatief, met busjes omhoog. Gebeurd dan weer in 2 etappes, waardoor je dus twee keer in de file staat. Toevallig ontmoet ik een man uit Ecuador, net de vorige dag in Rio aangekomen vanwege de wedstrijd tegen Frankrijk. Ik kocht een flesje ware en kreeg er twee voor een betere prijs, dit flesje aan deze man gegeven en vanaf dat moment waren we "vrienden". Wel heel apart, we zijn de hele dag met elkaar opgetrokken en konden elkaar niet verstaan... Met handen en voeten, en soms ook gewoon niet, dan kwamen we er gewoon niet uit. Wel haden we het samen goed geregeld, hij, Pedro, ging in de rij staan voor de tickets, ik ging alvast in de rij staan voor als je al tickets had en hij sloot dan aan met de tickets. Misschien niet helemaal hoe het moet, maar scheelde wel zeker een uur. Toen we later op de dag weg gingen zagen we dat de rijen nog veel langer waren. Ik denk dat je dan wel circa drie uur moet wachten voordat je naar boven kunt en dan is het nog veel drukker en wordt het maken van foto's nog moeilijker. De terugreis duurde ook de nodige tijd, daarna met een bus naar de Copacabana en weer een uur voorbij. Rond drie uur daar aangekomen, voetbal gemist dus, tijd om wat te eten. Pedro stelde voor een bepaald gerecht te nemen, ik akkoord. Het scheelt trouwens erg veel of je een gerecht neemt od twee dezelfde: 1 kost 39 real, 2 maar 49 real, schijnt hier heel normaal te zijn. Was trouwens niet helemaal mijn smaak, maar och je hebt toch weer wat binnen... Daarna nog een keer naar het strand, maar inmiddels al weer zo laat dat er geen zon meer te bekenen was. Morgen maar een keer op tijd die kant op...

  • 27 Juni 2014 - 05:21

    Ariadne:

    Hullo,
    Grappig, dat je met die Pedro de hele dag bent opgetrokken terwijl de taal toch wel een barriere was! Maar het ging dus wel. Wat heb je toen gegeten????
    Hoe is het eten daar trouwens? Pittig?? Veel bonen?
    O, ik vergeet steeds naar je foto's te kijken. zal ik zo even doen.

    Groetjes,
    ari

  • 27 Juni 2014 - 14:49

    Han En Bernard Verhaegen En Van Hulst:

    Ik weet niet precies wat het was, rijst iig met een soort warme sla en een hele bak met stukken vlees, een soort draadjesvlees, maar dan anders, ook lappen spek denk ik, zagen er niet zo geweldig uit, toch maar niet geprobeerd. En ja, dat vlees dreef in een saus met veel zwarte bonen....gelukkig niet te pittig of kan zijn dat ik er aan gewend ben. Met een paar flessen bier er bij lukt het wel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Han en Bernard

Actief sinds 10 Juni 2010
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 75427

Voorgaande reizen:

20 Juni 2014 - 06 Juli 2014

Brazilie 2014

11 Juni 2012 - 18 Juni 2012

Droomreis van BernardenHan

Landen bezocht: