Rio vervolg dag 1/2 - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu Rio vervolg dag 1/2 - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu

Rio vervolg dag 1/2

Door: Han

Blijf op de hoogte en volg Han en Bernard

27 Juni 2014 | Brazilië, Rio de Janeiro

Ik had een goed vorgevoel, jet internet lag er uit, dus gen vervolg gosteren van dag 1 in Rio. Wordt nu ingehaald. Gisteren dus naar het Fifa kantoor geweest, maar daarvoor ook nog de omgeving verkend. Ik was de eerste avond hier al met Anna (1van de 2 vrouwen hier in huis, de connectie is me nog niet duidelijk) die redelij engels spreekt, door de straten vlakbij gelopen zodat ik al een beetje de weg wist. 'S morgens nog voor de tocht naar de Fifa hier in Lappa rong gelopen. Echt een enorm verschil met Sao Paulo. Dit is echt een arme wijk, veel vuilnis op de stoep, groezelig, zwervers die gewoon overdag liggen te slapen ('s avonds trouwens ook) terwijl het verkeer voorbij raast! Mijn appartement lig een stuk hoger in Lappa, je moet echt een paar straatjes omhoog klimmen en dan is her vanaf de straat nog 93 treden voordat ik voet in het appartement kan zetten. Vanwege dit hoogteverschil kpligt er verderop een opgang met zo'n 250 treden. Dat is nog niet zo bijzonder maar wat het wel bijzonder maakt is dat alle traptreden aan de zijkant zijn versierd met alerlei verschillende tegels. Ook de zijkanten zijn voorzien van, vooral rode, tegels. Het schijnt gemmakt te zijn dooe een spaanse kunstenaar die aan de overkant van de trappen ook een karikatuur van zichzelf heeft gemaakt.

Na het Fifa gedoe ben ik de stad verder gaan bekijken en wat kun je beter doen dan de wereldberoemde Copacana bekijken. Zo gezegd zo gedaan. Jammer genoeg is het hier winter hetgeen betekent dat de zon een stuk lager staat en tegen de tijd dat ik er aan kwam al achter de flats was verdwenen. Een heel rare gewaarwording, een strand in de schaduw! Vererop in het water zag je de zon schijnen en ook tussen de flats door waren nog smalle stroken zon te vinden.
Ik raakte in gesprek met een man die pas geleden van Belo Horizonte naar Rio was verhuisd, dit omdat hij failliet was gegan, had een bedrijf dat deed on onroerend goed en of het niet genoeg was, ook zijn huwelijk was ten einde. Hij moet helemaal opnieuw beginnen en had dezelfde dag ook meteen zijn eerste werkdag in een bar waar hij helemaal opnieuw zijn leven moet gaan opbouwen. Mooi om te zien dat hij het positief opvatte en gewoon de schouders eronder zet.
Ook op het strand kom je allerlei mensen van allerlei nationaliteiten tegen. Ook prachtige mensen op het strand, het is hier zien en gezien worden. De locals ook wel cariocas genoemd doen er alles aan om op te vallen. Een van deze prachtige meisjes waar ik langs liep zag me wel zitten, twee bijzondere welkomszoenen en ze legde jit dat ze me wel zag zitten. Dat was dan metten mijn eeste kennismaking met het fenomeen waar ook Amsterdam bekend mee is geworden. Toch maar netjes bedankt ondanks het bijzonder fraaie uiterlij, ook haar vriendin mocht er zijn! Terug aangekomen in Lappa en voetbalwedstrijd gekeken onder het genot van een hapje en een drankje. Een paar keer werden me tickets aangrboden voor de wedstrijd in Fortaleze dor mensen die er op gegokt hadden dat Chili door zou gaan als eerste. Op dit terras kwam ik in gesprek met een Australier en twwe Brazilianen. Okk hier weer samen aan tafel en okk hier weer ging het mis met de rekening. Let lafg deze keer niet aan de mensen met wie ik was, daar was niets mis mee, maar het lag aan de ober die gewoon een paar consumpties er bij had gezet. Ze vertelden me dat dat een grbruikelijk iets is, je moet zelf goed bijhouden wat je gedronken hebt, zeker als je wisselt van tafel. Liep helemaal goed af, ober verontschuligde zich en daar was het mee afgedaan. Wel een rare gewaarwording. Ik vind dit gedeelte van Rio toch wel heel apart, zeker okk in de afgelegen straatjes naar het appartement kijk ik extra goed uit. Ook de mensen in het appartement waarschuwen om goed op te passen. Mijn reisgids zegt hetzelfde, vooral gren opvallende dure spullen dragrn, geld los in de zak stoppen e.d. Einde dag 2 in Rio

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Han en Bernard

Actief sinds 10 Juni 2010
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 75434

Voorgaande reizen:

20 Juni 2014 - 06 Juli 2014

Brazilie 2014

11 Juni 2012 - 18 Juni 2012

Droomreis van BernardenHan

Landen bezocht: