Van Sao Paulo naar Rio de Janeiro - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu Van Sao Paulo naar Rio de Janeiro - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu

Van Sao Paulo naar Rio de Janeiro

Door: Han

Blijf op de hoogte en volg Han en Bernard

24 Juni 2014 | Brazilië, Rio de Janeiro

Net hier aangekomen in Rio en een heel verslag gemaakt, valt het internet uit en kan ik weer opnieuw beginnen. Het is hier heel anders dan in SP maar daarover later meer. Vanuit "mijn" straat met een taxi naar het vliegveld. Tijdens het rijden kon ik de wedstrijd Italie - Uruguay volgen op een heel klein schempje. Aangekomen bij het vliegveld moet je goed weten met welke vliegmaatschappij je vliegt want bij die incheckhal moet je zijn. Gelukkig is dit het regionale vliegveld dat zo ongeveer in de stad ligt. Na het inchecken kom ik net op tijd aan in een grote hal wwar op een groort scherm de wedstrijd Italie- Uruguay wordt uitgezonden en zie ik Louis Suarez opnieuw van zijn slechtste kant. Het verschil maken verwacht je op een andere manier. Gelukkig wint Uruguay en kan ook Italie zijn koffers pakkrn., wie had verwacht dat Costa Rica de numer een van deze groep zou worden?
Na de wedstrijd nog tijd om een lekker biertje te drinken, lekker uit de tap! Bij een tafeltje naast mij zie ik een schoenenpoetserte van ca 10 jaar aan de slag. Schoen voor schoen, eerst met een borstel oppoetsen, dan schoenpoets er op met een tandenborstel (hoop dat die alleen daar voor gebruikt wordt), dan weer uitborstelen en daarna nog een met een doek opwrijven! En dat dus 2 keer en dat voor een prijs van 7,5 peso, nog geen 2,5 euro! De klant gaf een vette fooi en betaalde 20 peso. Toen het jongetje weg liep zag ik dat hij het geld in zijn pet onder een bandje verstopte.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Han en Bernard

Actief sinds 10 Juni 2010
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 75442

Voorgaande reizen:

20 Juni 2014 - 06 Juli 2014

Brazilie 2014

11 Juni 2012 - 18 Juni 2012

Droomreis van BernardenHan

Landen bezocht: