Brazilie - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu Brazilie - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu

Brazilie

Door: Han

Blijf op de hoogte en volg Han en Bernard

24 Juni 2014 | Brazilië, São Paulo

Zoals gezegd/geschreven na de werstrijd van Nederland weer trug naar de stad. Ik had gehiird dat het bij de vorige wedstrijd van Brazilie zo druk was geweest dat de politie niet goed meer wist hoe ze de boel onder controle moesten houden en daarom flink met pepperspray aan de gang waren geweest. Leek me beter ergens anders naar toe te gaan. Bij toeval kwam ik bij het metrostation Republica na eens stukje lopen een leuk cafe tegen waar je lekker buiten kon zitten en niet alleen kon drinken maar ook eten kon bestellen. Zo gezegd zo gedaan. Heel even zat ik alleen aan een tafeltje maar al snel werd ik opgenomen in Braziliaanse sferen en moest ik bij een paar Brazilianen aan tafel komen zitten en mee eten en drinken! Same naa rde wedstrijd gekeken en het werd steeds gezelliger. Een heleboel andere tafels vonden het wel leuk met zo'n Hollander aan de gang te gaan dus binnen de kortste keren een heleboel "vrienden" er bij. Op een gegeven moment maakte een speler van Kameroen een forse overtreding waarna mijn buurvrouw fuck you riep. Ik zei spontaan not yet. Heel veel Brazilianen kunnen nauwelijs engels maar dit werd wel heel snel vertaald en het was een hilariteit tot en met. Uiteindelijk kwam het er op neer dat wij toch wel iets met elkaar moesten hebben/krijgen. Een kusje was toch wel het minste etc. Na de wedstrijd werd het nog leuker want er kwam live muziek, het werd een dolle boel! Met een heleboel mensen gedanst en gedronken, ik naturlijk ook te drinken besteld voor de mensen waar ik aan tafel was uitgenodigd. Overal aan de tafels werden de glazen gevuld. Op een gegeven moment was her dan toch ook zover dat ik een keer naar de wc moest. Terug gekomen bleken mijn gastheer en gastvrouwen als sneeuw voor de zon (nb in Brazilie) verdwenen te zijn. Het eind van het liedje was dat ik met een enorme rekening werd opgezadeld. Dachten ze echt dat ik die wel ging betalen! Echt niet. Ik uitgelegd hoe de situatie was, maar daar begrepen ze allemaal niets van. Een heel gedoe ik moest mee naar binnen en er werd me verteld dat dit toch echt de rekening was die ik moest betalen! Ik uitgelegd dat ik dat echt niet van plan was en dat ze er dan maar de politie bij moesten halen. De ene ober ging, de andere kwam maar alemaal zeiden ze tegen hun baas dat ik moest betalen. Ik uitgelegd dat ik natuurlijk wilde betalen voor hetgeen ik gegeten en gedronken had en het rondje dat ik gegeven had maar ze deden net of ze het niet begrepen en ja dat was het bedrag dat ik moest betalen. Ik heb uiteindelijk een bedrag op de counter gelegd en gezegd dat ze het daar maar mee moesten doen en ben gewoon naar buiten gelopen. Ze riepen me wel na maar ik ben rustig door gelopen richting metro en gelukkig kwam niemand me achterna. Dat was toch wel een apart avontuur! Het was ontzettend gezellig en dan zo'n eind. Ik was uitrindelijk mijn valg kwijt en een shirt van de plaatselike voetbalclub Corinthiens dat ik gekregen had van iemand omdat ik op de foto was fpgeweest met hun en een praatje had gemaakt etc. Daarna maar een taxi naar huis genomen en nu nog vol adrelanine mijn verhaal aan het typen. Eenvraar einde van weer een leuke dag. Het gekke is ook nog dat Facebook ter sprake kwam en ik mijn naam heb gegeven, ik zie ook dat ik een uitnodiging hrb gekregen! Ga ik toch maar niet accepteren. Moet als ik thuis kom vragen hoe ik iemand kan blokkeren. Ik werd nota bene nog uitgenodigd ook mee met hun naar hun huis te gaan om nog wat te drinken. Maar goed dat dat er niet van gekomen is.. Morgen gelukkig weg hier uit Sao Paulo en op weg naar Rio de Janeiro. Toen ik het verhaal vertelde tegen de eigenaresse van het appartement was ze niet echt verbaasd. Ze waarschuwde ook voor Rio, wel een leuke plaats, maar mensen daar zijn gewend aan toeristrn en proberen er eeen slaatje uit te slaan. Ook nogal wat criminaliteit dus nog beter oppassen. Fortaleze waar Nederland moet spelen schijnt nog erger tr zijn, dsar worden ook kinderen ingezet om toeristen te bestelen. Eerst maar eens lekker slapen en morgen nieuwe plannen maken, ook ivm het feit dst Nederland nu niet in Belo Horizinte moet spelen. We gaan het wel zien allemaal. Groeten van Han

  • 24 Juni 2014 - 09:51

    Jos:

    Ha die Han! Wat een verhaal, zeg! De boefjes!?!
    Wel goed opgelost zo. Wij zijn zojuist weer in Utrecht aangekomen.
    New York was (weer) geweldig. Wat een stad!
    Ik wens jou nog een mooie trip en ik hoop dat je je ticket idd kan omboeken naar NED-MEX. Anders zie je mooi het Braziliaanse elftal eens spelen, toch? Zal ook een beleving zijn..

    Geniet ervan!
    Hoi, Jos

  • 24 Juni 2014 - 09:55

    Leon:

    Jongen toch, wees maar voorzichtig.

  • 24 Juni 2014 - 16:34

    Han En Bernard Verhaegen En Van Hulst:

    Ha Jos, leuk dat je reageert, jammer dat jullie reis er al weer op zit. Wel goed om te lezen dat jullie het goed hebben gehad. Het is niet zeker of ik ee ticket heb en welk ticj
    Ket het dan is. Ga ik morgen werk van maken.
    Ja Leon, dat klopt, je moet hier erg goed oppassen. Heb ook geen portemonnaie en pasjes e.d. bij me als ik de stad in ga. Alleen kopieen, wel de telefoon om foto's te kunnen maken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Han en Bernard

Actief sinds 10 Juni 2010
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 75415

Voorgaande reizen:

20 Juni 2014 - 06 Juli 2014

Brazilie 2014

11 Juni 2012 - 18 Juni 2012

Droomreis van BernardenHan

Landen bezocht: