Sao Paulo tweede dag - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu Sao Paulo tweede dag - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu

Sao Paulo tweede dag

Door: Han

Blijf op de hoogte en volg Han en Bernard

22 Juni 2014 | Brazilië, São Paulo

Nog even over de verrassing gisteren: ik had al afgesproken met jos om elkaar te ontmoeten, maar nog niets concreets. Kom ik het plein opgelopen waar je de wedstrijden kunt volgen op een enorm scherm waar duizenden mensen zijn, het Fifa Fan Fest, en wie zie ik daar ineeens staan: jos van de zkerkhof met zijn voetbalvrienden Mari, Kees en Michel! Toeval bestaat niet zeggen ze wel eens, dat blijt dan maar weer. De hele verdere dag met hun opgetrokken. In onze oranje Kleding trekken we behoorlijk de aandacht, willen allemaal met ons op de foto. Als we voor elke foto een euro hadden gekregen waren we rijk geworden. Rijk voel je je toch al als je hier in Brazilie mag zijn en dit allemaal mee maken. Na de wedstrijden zijn we met een taxi naar een wijk gegaan waar veel bars, eetgelegenheden e.d zijn. Niet te geloven hoevvel mensen dar op de been waren. Het was natuurlijk zaterdagavond maar niet alleen de cafe's waren vol, ook de straat stond zwart van de mensen. En er wordt op straat van alles verkocht, koide dranken in grote boxen vol met ijsbloken om het zo koud mogelijk te houden, hier drinken ze het bier liefst rond de 0 graden! Ook stonden er auto's langs de straat waar ze vanuit de kofferbak van alles verkopen, bestelwagens met complete grills er in, je weet niet wat je ziet! Rond 12 uur weer met een taxi naar huis en vannacht lekker geslapen.

Vanmorgen toch maar even uitgeslapen, ergens een brrodje gegeten omdat de supermarkt op zondag pas om 10:00 uur bleek open te gaan. Als je vriendelijk bent kom je ook hier eeen heel eind. Het enige Portugees dat ik ken is bom dia, wat goede morgen of dag betekent. Ik kwam een man tegen die er meteen op in ging, maar daar kon ik dus niets van volgen. Gelukkig sprak hij ook goed engels, de meeste Brazilianen kunnen geen woord engels. Deze man vond het leuk om een praatje te maken en ik ook. Binnen de kortste keren passeerden een aantal onderwerpen en in. De tussentijd kwamen we bij het winkelcentrum aan waar de supermarkt na een paar minuten dan eindelijk open ging. Een prachtige supermarkt met bv. Heel veel buitenlandse bieren en wijnen en champagne etc, prachtig! De man vertelde me dat ik op een van de betere plaatsen van Sao Paulo terecht ben gekomen. Dat kun je ook wel zien want bij elk flatgebouw is bewaking aanwezig. Ook bij mijn flat waar ik op de 18e verdieping een prachtig uitzicht heb! Ik kan de sleutel ook niet kwijt raken onderweg want heb met de bewaking afgesproken dat ik de sleutel bij hen achter laat, ze zijn 24 uur per dag aanwezig!
Ik heb vanmorgen een hoop foto's gemaakt van de omgeving, die zal ik later nog wel plaatsen. Het is nu hoog tijd om me weer naar het Fan Fest terrein te begeven waar ik heb afgesoproken met Jos en zijn kornuiten. Tot later, groeten van Han

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Han en Bernard

Actief sinds 10 Juni 2010
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 75424

Voorgaande reizen:

20 Juni 2014 - 06 Juli 2014

Brazilie 2014

11 Juni 2012 - 18 Juni 2012

Droomreis van BernardenHan

Landen bezocht: