Sao Paulo eerste dag - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu Sao Paulo eerste dag - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Han en Bernard Verhaegen en van Hulst - WaarBenJij.nu

Sao Paulo eerste dag

Door: Han

Blijf op de hoogte en volg Han en Bernard

22 Juni 2014 | Brazilië, São Paulo

Vanmorgen dus aangekomen en een lange rit gemaakt met de taxi naar het appartement. Zit op de 18e verdieping van een flat van 19 verdiepingen, almost at the top! Overal in de omgeving hoge flats, sommigen vervallen, rijp voor de sloop, amderen net nieuw of in aanbouw. Sao Paulo is echt gigantisch groot! Als je hier vraagt naar het centrum vragen ze welk deel van het centrum bedoel je. SP heeft 22 miljoen mensen waarvan 11 miljoen mensen in het centrum wonen! De grotere wegen door de stad hebben 4 of soms5 of 6 rijbanen! Met de taxi lijkt het wel kamikaze rijden, vanavond op de terugweg scheelde het echt maar een haartje of ik had een botsing mee gemaakt en ook nog net aan mijn kant,ging toch nog net goed. Chauffeur net doen of er niets aan de hand was!
Vanuit mijn flat moet je eerst een stuk met de trein voordat je mrt de metro kunt. Ticket voor de trein en trouwens ook voor de metro is 3 peso, nog net geen euro,wel te doen dus. Bij de metro aangekomen vroeg ik wat er voor bezienswaardigheden zijn in de stad, toevallig een paar straten verder bleek er een expositie te zijn over de Beatles in het Great Britain. De naam zegt het al, allerlei dingen over... Een inwoner van SP blijkt jaren bevriend te zijn geweest met de Beatles en vooral met john Lennon. Er was bv. Ook een tekening die hij gemmakt heeft toen John Lennon en Yoko Ono in Amsterdam een sleep-in hielden. Wel apart om als Nederlander in SP een tekening te zien die in Amsterdam is getekend! Verder was er ook een bijzonder verhaal over een van de singles die gemaakt zijn en waar deze Braziliaan desgevraagd over had gezegd dat hij dat het beste nummer vond, eigenlijk omdst dat het eerste nummer was dat hij ooit hoorde: she loves you. Een paar maanden voor zijn dood heeft John Lennon hem de gouden plaat gegeven met de woorden: jij kunt er beter vor zorgen dan ik dat kan, net alsof hij toen al zijn dod had voorzien.
Plotseling realiseerde ik me dat het voetbal al aan de gang moest zijn! Ik was nog helemaal met mijn gedachten bij de Nederlandse tijden! Gauw weg bij de Beatles en precies op tijd voor de tweede helft van Argentinie tegen Iran. Wat een wedstrijd, zoals trouwens veel wedstrijden tijdens dit WK! Het spelvgolfde op en neer waarbij de betere kansen zelfs voor Iran waren. En dan toch in de overtime deed !essi het dan weer, hij maakt dan toch wer net het verschik zoals bv ook louis Suarez dat eerder deed. De Brazilianen waren trouwens echt viir Iran, samen met de Chilenen moeten ze niets van Argentinie hebben...
Ik zie dat het inmiddels al ruim over twaalven is en toch wekpl merk moe te zijn na een inspannende reis met iets te weinig slaap. Morgen is er weer een dag dan vertel ilk wel verder over bv. De bijzondere ontmoeting van inmiddels gisteren. Groeten van Han en morgen gezond weer op!